REKLAMA

Końskie: Gmina stara się o ministerialne środki na przebudowę Koneckiej Glorietty [wideo, zdjęcia]

Jakiś czas temu głośno było o zamianie na linii NZOZ Południowa – Gmina Końskie, w skutek której samorząd pozyskał tereny, na których znajduje się zabytkowa rzeźba „Konecka Glorietta”. Od tamtego czasu wiele nie zadziało się z tym miejscem, ale to ma zmienić się w najbliższym czasie. Włodarze Końskich starają się o dofinansowanie na kompleksowy remont Glorietty oraz otaczającego jej placu.

REKLAMA

„Gmina przygotowuje aplikację do ogłoszonego naboru do Polskiego Ładu w dziedzinie zabytków. Niedawne ogłoszenie daje możliwość ubiegania się przez jednostki samorządu o dofinansowanie zadań w zakresie konserwacji, przebudowy, odtworzenia zabytków. Przy czym muszą być to obiekty znajdujące się w ewidencji zabytków. Każda jednostka może złożyć do 10 wniosków w trzech kategoriach wartości: do 150 tysięcy, do 500 tysięcy i do 3,5 mln” – informuje Krzysztof Obratański, burmistrz miasta i gminy Końskie i dodaje –„Gmina Końskie zamierza skorzystać z tej możliwości i złożyć wniosek o dofinansowanie przebudowy, rozbudowy, konserwacji Glorietty i placu przy niej”. 

Najwięcej środków pochłonie remont ogrodzenia, które oddziela kompleks Glorietty od pól ciągnących się w kierunku koneckiego Orlika. W ramach opracowywanego wniosku oprócz odnowienia samej rzeźby i remontu ogrodzenia, przewidziano stworzenie czegoś na wzór placu defiladowego, a także ogrodu różanego. Pojawią się też nowe, mniejsze obeliski –„Dokumentacja przewiduje, że symetrycznie po obu stronach Glorietty staną monumenty upamiętniające Armię Krajową i Żołnierzy Wyklętych. Po drugie: otoczenie zielone zaaranżowanych alejek będzie składało się z rosarium – to będą róże, których krzewy będą poświęcone Cichociemnym” – tłumaczy burmistrz Obratański.

REKLAMA

Nabór wniosków do ministerialnego programu dofinansowań na historyczne obiekty już trwa. Jego rozstrzygnięcia można więc spodziewać się w I kwartale obecnego roku. Jeżeli gmina Końskie otrzyma pieniądze, to niemal od razu mógłby ruszyć przetarg, który wyłoniłby wykonawcę tego zadania.

Docelowo miejsce przy Koneckiej Gloriettcie ma służyć do przeprowadzania tam uroczystości państwowych, na przykład z okazji Święta Konstytucji 3 Maja.

Zdjęcia:

REKLAMA

17 thoughts on “Końskie: Gmina stara się o ministerialne środki na przebudowę Koneckiej Glorietty [wideo, zdjęcia]

  1. robert pisze:

    kultura dziedzictwo i torzsamosc narodowa to jeden z filarow panstwa ale co w sytuacji jesli sama jednostka ma problemy czy wtedy owa kultura jest wazniejsza ? mam na mysli np inwestycje w ta gloriette ? czy to naprawde w konskich najwazniejszy problem ? wiem ktos powie bo to dotacje kierunkowe – tu akurat ukierunkowane na kulture..ja uwazam ze zyje sie coraz gorzej wartosc nabywcza pieniadza spada… (np zarabia sie 3500 netto w konskich nie ma swojego mieszkania i co robic ? ) czemu o tym sie nie rozmawia debatuje..jak zmienic to miasto – etc Polske zeby zamiast pracowac na emigracji itd np rozwijac konskie zyc tu itd ..po co „robic kolejny pomnik” jesli ludziom sie zyje coraz trudniej….czemu panstwo nie buduje jak dawniej nawet takich blokow z wielkiej plyty jak bylo w latach 90 gdzie ktos mogl dostac takie mieszkanie i utrzymac sie jakos…placac tylko oplaty nadzorcze i z czasem moze je przjeac na wlasnosc…czemu tu nie ma zadnych rozwiazan tylko dotacje na rzeczy ktore sa mniej wazne do zycia .owszem sa ludzie w miescie ktorych stac na wiele i nie umniejszajac im ok ale sa tez tacy ktorzy wciaz borykaja sie z codziennoscia..czemu zamiast jakis pseudo reform typu 13tka dla emerytur 500plus itd marketingowego pijaru dla zdobycia poparcia wyborczego nie robi sie nic dla ludzie srednio zarabiajacych ????

  2. Kamil pisze:

    Obratanski niech zajmie się drogami w Końskich. Jesteśmy w negatywnej czołówce Polski jeśli chodzi o stan dróg. Dziury, koleiny, nieoświetlone przejścia dla pieszych.

  3. zzz pisze:

    władza tylko myśli o sobie my dostajemy ochłapy a co z blokiem który miał być budowany koło kaufa a dokładniej koło skupu złomu była już nawet wizualizacja i co pies mydło zjadł ,pomnik ważniejszy

  4. Czarny pisze:

    Bo tego się nie da skomentować , bo demokracji nie da się skomentować ,bo wybiera demokratyczna tych co zarządzają gminą lepiej wybudować płac zabaw czy siłownie a lepiej blok mieszkalny ale taka jest demokracja , nic z tego nie rozumiem.Trzeba zapytać radnych.

  5. Genowefa pisze:

    Niestety nie dostana nic od tego pisowskiego rządu. Wszystko idzie na zasiłki i 500+ dla bezrobotnych. Gdzieś mają Polska kulturę i zabytki.

  6. Konecczanka pisze:

    Ogłoszenie:
    Poszukiwany manager do miasta Końskie a nie dekorator wnętrz z własnymi wizjami.

  7. konecczanin pisze:

    Ludzie,wy chcecie powrotu komuny …
    Przeciez to już było i sami zesmy chcieli to obalic i tak sie stało.
    W tych realiach trzeba samemu być zaradnym ,jak myslicie -dlaczego Konskie tak topnieje jesli chodzi o liczbe mieszkanców ?
    Chcecie aby ktos za was wszystko załatwił,jedzcie na zachod to zobaczycie jak to wygląda,
    w kapitalizmie nie ma sentymentów.
    A dlaczego 2 mln.z kraju wyjechalo za Tuska ?
    To miasto jest skazane na taki troche niebyt ,zaden powazny inwestor nie przyjdzie tu gdzie nie ma waznych szlakow kounikacyjnych typu autostrada,droga ekspresowa,nie ma uczelni , wysoko wykwalifikowanej kadry po np mechatronice czy ekonometrii …

    To musi do was trafic,a władzę kto wam wybrał ? Podrzucił ktoś w nocy z samolotu jak skoczków spadochronowych w czasie wojny ?

    Krytykowac to kazdy potrafi , a czym sie wy mozecie pochwalić ? Co zrobiliscie dobrego ?
    Teraz sa dobre czasy dla operatywnych ale złe dla tych co niewiele potrafią i tylko narzekają.

  8. luba pisze:

    Taka władza.

  9. zzz pisze:

    do zaradnego i operatywnego konecczanina właśnie widać operatywność w mieście deptak piłsudskiego co drugi lokal do wynajęcia bo jak ktoś coś próbuje otworzyć to zaraz zamyka bo tu sami emeryci ,i zero wizji na przyszłość dla młodzieży.stąd trzeba spierxxxać gdzie pieprz rośnie bo tu nie pomoże ani operatywność ,i kreatywność może zmiana władzy tu i na górze oby jak najszybciej

  10. robert pisze:

    konecczanin czyli teraz kazdy musi byc operatywny bizmesmen ekonomista i doktor zycia i kazdy w konskich musi miec swoja firma…to co ty piszesz to rece opadaja…..podzial klasowy byl jest i bedzie ja pisalem wyzej o pewnej grupie ludzi zarabiajacych do 3500 zl netto . skup sie miszczu na tym co ktos pisze o czym a potem komentuj operatywnie myslacy . a fakty sa takie ze jakby zapytal niejednego „robotnika” z czasow komuny to powie ze lepiej i spokojniej zylo mu sie wtedy niz dzis pod takim kapitalizmem.

  11. robert pisze:

    zzz bloki kolo kauflandu byly tylko hucznie zapowiedzianie nie chce pisac w ktorym roku ale byl program MDM panstwowy , Morawiecki wyszedl zapewnil ze przez 2 lata powstanie X mieszkan i ze bedzie mozna go z tej obietnicy rozliczyc !…i zapytal go kiedys dziennikarz co z jego obietnica i rozliczeniem za program MDM czy poda sie do dymisji … to jak zwykle jak to ta wladza udal glupiego i zmienil temat…takich mamy przywodcow zasady i kodeks postepowania…nigdy w tym kraju nie bedzie dobrze jesli w polityce nie bedzie odpowiedzialnosci. program mdm upadl , teraz niby jest kolejny ale ja nie o takich „blokach” pisalem , ja zakladam sie o wiele ze zanim te bloki powstana tam jzu mieszkania przez pisowcow beda dawno rozdane miedzy swoich…

  12. Obłęd pisowski pisze:

    konecczanin to typowy elektorat pisowski. Nie ważne jak źle jest teraz i tak będzie bronił. Broni wszędzie a w sklepie płacze że wszystko drogie i dziwi się dlaczego myśląc tak jak w TVP że to wina Tuska i Putina. Kaczor chce powrotu do komuny i nie kryje się z tym, wypowiedzi typu lekarz powinien zarabiać tyle samo co bezrobotny na zasiłkach to tylko chory pis potrafi powiedzieć.

  13. zzz pisze:

    no o tym mówie że to propaganda dla pisiorków

  14. M...Moje Rodzinne Miasto pisze:

    zzz najpierw do tegoż osobnika – sz. zzz Pan Burmistrz Obratański nie ma żadnego związku politycznego z pisem… a to że akurat są fundusze i programy na odbudowę zaniedbanego dekadami miasta to akurat pozytyw i pole do zastanowienia dlaczego teraz dopiero.
    Teraz do Pana Burmistrza, proszę nie zapominać przy okazji odbudowy miasta o ulicach takich jak np. 1Maja, która od lat jest w katastrofalnym stanie, gdzie co roku dochodzi do wypadków w tym również śmiertelnych na pasach jak pamiętamy sprzed kilku lat. Jeśli są ulice wojewódzkie w tak opłakanym stanie gdzie asfalt wylano jeszcze na tzw. „bruk żydowski” a są jeszcze inne takie odcinki to należy w końcu zrobić coś z tymi ucieczkami i niechęcią inwestycyjną rady miasta Kielc ostateczny porządek… jeśli nie chcą dawać na drogi im podległe pieniędzy to należy wymusić rezygnację z takiego zarządcy i przejęcie takich dróg… to nie może być bez końca ciągnięte bo nigdy nie odbudujemy miasta po tej czeluści zaniedbać od lat 90tych… z tym należy raz na zawsze skończyć…

  15. Jerzy pisze:

    Czy wiecie Państwo ile już lat u władzy jest Obratański ? Co zrobił dla miasta rządząc prawie przez dwie dekady ? dla mnie osobiście ,to jest moja ocena , to konecki likwidator.

  16. zzz pisze:

    zdziwił byś się na pewno nie jest z opozycji no ale ty wiesz lepiej a druga twoja kwestia całkowicie popieram, to do MOJE RODZINNE MIASTO

  17. robert pisze:

    m rodzinne miasto ale co to za dotacje jak ty z gory musisz je wydac na okreslony cel..jak ktos dzis by mnie zapytal czy chce wstapic do uni europejskiej takiej jak jest dzis i to co robia prawdoppodobnie bylbym na nie…te dotacje to farsa …nie ma nic za darmo, unia wprowadzila i wprowadza mnustwo podaktow i ukrytych oplac do ecetis po seki innych i splacamy to w codziennym zyciu od uslug po produkty itd..a pieniadze dostajemy na to co ktos ci powie ze musisz zrobic, to bez sensu…po co mi pomnik jak nie mam za co zyc ? jaki to rozwoj ….ktos na tym zarabia od uni tam na gorze to instytucje rozprowadzajace dotacje ale to drugi temat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *