Nasi pielgrzymi są już w Krakowie! [zdjęcia]

Kilkadziesiąt osób z Końskich i okolic jest już w Krakowie by dziś wziąć udział w inauguracji Światowych Dni Młodzieży 2016. Od 17.30 na krakowskiej Błoni rozpocznie się msza święta, którą odprawi kardynał Stanisław Dziwisz.

„Wyjechaliśmy wczoraj dosyć późno, dopiero koło 23.30 byliśmy w Krakowie, a w miejscu noclegowym dopiero około 2 w nocy.” – powiedział nam Rafał Głogowski, odpowiedzialnym w koneckim centrum ŚDM za kontakt z mediami.

Pielgrzymi z Końskich na Światowych Dniach Młodzieży 07

REKLAMA

Bazą naszych pielgrzymów jest miejscowość Pobiednik Wielki. Znajduje się tam lotnisko Aeroklubu Krakowskiego, na którym organizatorzy rozstawili półtora tysiąca namiotów stożkowych. To one służą za domy dla młodzieży przybyłej z Diecezji Radomskiej oraz Diecezji Płockiej. Natomiast w pobliskich hangarach można się umyć i zjeść przygotowywane posiłki. Z Dekanatu Koneckiego na Światowe Dni Młodzieży pojechało 67 pielgrzymów, podróżowali oni 5 busami do Skarżyska-Kamiennej, a stamtąd pociągiem do Krakowa. –„Są z nami osoby z bardzo wielu parafii naszego dekanatu, wszyscy wzajemnie się wspieramy i ogólnie czujemy jak rodzina. Tutaj dołączyliśmy do innych pielgrzymów i jest naprawdę radośnie.” – mówi koordynator ŚDM-u w Końskich ks. Piotr Skowroński.

Dzień, który rozpoczyna wielkie święto młodych nasi poświęcili przede wszystkim na zapoznanie i sprawy organizacyjnej. –„O 9 mieliśmy śniadanie, później przejechaliśmy do Krakowa, tam każdy dostał chwilę dla siebie, a obecnie przygotowujemy się do oficjalnego otwarcia Światowych Dni Młodzieży. Zbieramy się teraz  w większą grupę by przejść na Błonie i tam wziąć udział w inauguracyjnej mszy świętej.” – relacjonuje nam Głogowski.

Już wkrótce kolejne informacje o pobycie pielgrzymów z Końskich na Światowych Dniach Młodzieży 2016.