REKLAMA

Targi to świetna okazja na skuteczną promocję. Jeśli tylko umiemy ją wykorzystać

W każdej niemal branży nie brakuje w ciągu roku okazji do tego, by bezpośrednio spotkać się z potencjalnymi klientami, kontrahentami czy przedstawicielami mediów koncentrujących się na określonych dziedzinach. Dobrze wykorzystana impreza targowa może przynieść każdemu jej uczestnikowi wielkie korzyści. Dobrze, czyli jak? Oczywiście nie wystarczy po prostu na niej być, jakkolwiek nieobecność w wielu przypadkach będzie poważnym błędem.

REKLAMA

Ustal cele, jakim służyć będą twoje stoiska wystawiennicze

REKLAMA

Różnego rodzaju targi to miejsce, w którym z największą łatwością możemy skupić na sobie uwagę mediów i innych istotnych gości, toteż właśnie takie wydarzenia często służą prezentacji wszelkiego rodzaju nowości. To może być przykład głównego celu, jaki przyświecać będzie naszemu udziałowi w imprezie. Jeśli w danym momencie żadnym szczególnym nowym osiągnięciem pochwalić się nie jesteśmy w stanie, tak czy inaczej musimy ustalić, co w pierwszej kolejności chcemy przekazać zwiedzającym. Wiele zależy od branży i postaci naszej oferty, jednak często nie da się przedstawić w szczegółach jej całej. Wizyta na naszym stoisku powinna rzecz jasna pozwolić na pozyskanie wszystkich kluczowych informacji na temat przedmiotu naszej działalności. Nierzadko jednak warto wybrać te propozycje czy zagadnienia, które z największą łatwością przedstawimy jako swój atut, bądź najlepiej służą osiąganiu naszych aktualnych strategicznych celów marketingowych. To ważne zwłaszcza wówczas, gdy dana impreza ma charakter cykliczny i pojawiamy się na niej regularnie!

Poza tym praca na ekspozycji musi oczywiście zmierzać do nawiązania jak największe liczby owocnych kontaktów. Jest na to szereg istotnych sposobów.

Targi to nie wystawa! Bądź gotów na interakcje z gośćmi

Najważniejszym orężem w walce o uwagę gości są oczywiście same stoiska wystawiennicze. Należy dać sobie odpowiednio dużo czasu na ich przygotowanie, zwlekać nie należy także z rezerwacją powierzchni, by nie skończyć gdzieś w głębi hali, w lokalizacji skutecznie przysłoniętej przez innych wystawców.

Dbałość o techniczną i wizualną postać ekspozycji jest bardzo ważna. Wszelkie jej defekty i rozwiązania prowizoryczne wyglądają po prostu źle i nie sprzyjają budowaniu zaufania. Dlatego warto korzystać w tym zakresie z pomocy fachowców. O tym, jak szerokie są ich możliwości, można przekonać się np. przeglądając ofertę firmy Event Logistica. Forma naszej oprawy musi odpowiadać naszym konkretnym potrzebom, a więc celom wizyty na targach, postaci oferty i sposobowi, w jaki promujemy się przy innych okazjach.

Od samego stoiska i przedstawionych na nim wyrobów bądź innych propozycji, nie mniej ważna jest pracująca na nim obsługa. Jej kompetencje muszą pozwalać na swobodne komunikowanie się z publicznością, warto ponadto wyposażyć się w proste gadżety, dzięki którym łatwo będzie zachować nas w pamięci na dłużej. Nie zapomnijmy też o poinformowaniu wszystkich potencjalnych gości o tym, że będziemy obecni na danym wydarzeniu. Wykorzystajmy mailing, media społecznościowe, czy reklamy w branżowych mediach.

Materiał partnera

REKLAMA

Dodaj komentarz