[Artykuł sponsorowany] W piątek, w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Stąporkowie, miała miejsce uroczystość zakończenia roku szkolnego 2024/2025. Bardzo ważnym punktem programu było podsumowanie dwóch projektów: wyjazdu do Hiszpanii w ramach Erasmusa oraz wyjazdu do Turcji w ramach edukacji szkolnej.
REKLAMA
– „Dzisiejsze wydarzenie to jest bardzo wyczekiwany czas. Przede wszystkim, młodzież kończy rok szkolny, przed nami upragnione wakacje, ale zanim przejdziemy do tego czasu wakacji, najpierw trzeba wręczyć uczniom świadectwa, nagrody i dzisiaj mamy jeszcze jedno bardzo ważne wydarzenie, a mianowicie chcemy podsumować projekty, które realizujemy w naszej szkole, projekty, w ramach których uczniowie byli na dwóch mobilnościach w tym roku” – mówi dyrektor placówki Anna Misiowiec.
REKLAMA

Wydarzenie rozpoczęto okolicznościowymi przemówieniami. Głos zabrała dyrektorka szkoły, ale też skarbnik powiatu koneckiego Agnieszka Niebudek. Później najzdolniejsi uczniowie odebrali nagrody, wyróżnienia i świadectwa z rąk dyrekcji i wychowawców. To był naprawdę uroczysty moment. Tę część uroczystości zakończono śpiewająco.
Potem przyszła pora na najważniejszą część tego wydarzenia. Najpierw podsumowano mobilność do Hiszpanii, gdzie młodzież odbywała praktyki związane ze swoim zawodem.
– „W tym roku realizowaliśmy dla uczniów dwa duże projekty. Jeden projekt jest to projekt Erasmus Praktyk Zawodowych i w tym projekcie brało udział 20 uczniów. I głównym celem projektu była realizacja zagranicznych praktyk zawodowych dla uczniów technikum z klasy trzeciej w zawodach technik, informatyk i technik, logistyk. I praktyki odbywały się w Alicante w Hiszpanii w różnych miejscach […] W projekcie w Alicante ważnym aspektem był również ten rozwój językowy, kulturowy i doskonalenie kompetencji językowych oraz poznanie Hiszpanii. I to był projekt skierowany tylko dla dwóch klas technikum” – mówi Hanna Rzepka, koordynatorka projektów.
O swoich doświadczeniach na obczyźnie opowiedzieli nam Michał i Patryk:
– „Byliśmy w Alicante. Chodziliśmy rano do pracy, a po południu mieliśmy czas wolny, w weekendy jeździliśmy na wycieczki integracyjne, żeby pozwiedzać inne części Hiszpanii. Działaliśmy głównie w informatyce. Naprawiałem telefony, laptopy, tablety. Szczególnie pamiętamy na pewno wycieczki, bo niektóre były fajne, no i takie wieczory w hotelu, bo wtedy najwięcej się integrowaliśmy między sobą”
Uczniowie biorący udział w wyjeździe do Turcji także opowiedzieli o swojej przygodzie i tym, czego dowiedzieli się o obcej kulturze. W ramach podsumowania tego projektu przedstawiono prezentację oraz emitowano film pokazujący ten piękny kraj. Następnie młodzież zatańczyła poloneza oraz zaśpiewała utwór zespołu Ich Troje, które prezentowała też swoim rówieśnikom w trakcie wyjazdu.
My zapytaliśmy uczestników tego projektu o ich odczucia i wspomnienia z nim związane.
– „Świetnie wspominamy ten wyjazd. To był, ciekawostka, mój pierwszy raz nad morzem i to nie polskim, a tureckim. Było bardzo ładnie, bardzo dobrze wspominam wszystkie wycieczki i wszystkie nowe znajomości. Z chęcią bym to powtórzyła. Jeszcze na pewno wieczory spędzone wspólnie w hotelu były bardzo fajne. No i wiadomo, że wyjścia z naszymi tureckimi rówieśnikami” – opowiadały Kamila i Zuzia.
Uczniowie znajdowali się pod stałą opieką nauczycieli. To był świetny czas na integrację nie tylko z gospodarzami, ale też w środowisku szkolnym.
– „Turcja jest to projekt z edukacji szkolnej. Ten projekt realizowała grupa 20 uczniów z klas drugich i trzecich, liceum i technikum. I projekt dotyczył kultury, współpracy i rozwijania kompetencji polsko-tureckich. Na obu projektach było po czterech opiekunów – uzupełnia Hanna Rzepka.
W trakcie wydarzenia wręczono uczniom europassy, czyli specjalne certyfikaty, które mogą mieć wpływ na ich przyszłość zawodową.
– „Europass to taki ważny dokument dla uczniów, w którym opisane są kompetencje, jakie uczniowie zdobyli w czasie praktyk zagranicznych. I to jest dokument, który jest bardzo ważny na rynku pracy, bo dokument ma charakter europejski i jest honorowany we wszystkich krajach Unii Europejskiej” – mówi koordynatorka projektów.
Teraz uczestnicy wyjazdów mogą odpocząć i w okresie wakacyjnym naładować baterie na kolejne międzynarodowe przygody.
Podczas uroczystości wręczono świadectwa z wyróżnieniem, dyplomy za osiągnięcia w konkursach oraz podziękowania dla uczniów aktywnie uczestniczących w życiu szkoły.
Wśród nich znaleźli się stypendyści Prezesa Rady Ministrów: Zuzanna Łukasik i Wojciech Misiowiec oraz stypendyści Dyrektora Szkoły: Julia Młodawska, a także wyróżnieni przez Dyrektora i Radę Rodziców: Julia Majchrzak oraz Julia Kurp.
Za bardzo dobre wyniki w nauce, wzorowe lub bardzo dobre zachowanie:
Wojciech Misiowiec (II TA) , Zuzanna Łukasik (III LO), Julia Młodawska (III TA), Julia Majchrzak (II LO), Kamila Laskowska (II LO), Zuzanna Kos (III LO), Emilia Miller (II LO) , Maja Pawłowska (II LO), Maria Kusztal (III LO), Anna Szewczykowska (III LO), Mikołaj Mamla (I TI), Maciej Pelc (II TB), Aleksandra Bąk (II LO) , Tomasz Iwański (I TI), Kacper Pelc (III TA).
Za działalność w grupie teatralnej „Alter ego”:
Zuzanna Łukasik (III LO), Julia Majchrzak (II LO), Kamila Laskowska (II LO), Maria Kusztal (III LO), Anna Szewczykowska (III LO), Wiktoria Bilska (III LO), Julia Chudzik (III LO), Aleksandra Grabczak (III LO) Wojciech Misiowiec (II TA), Olaf Świerczyński (II TL), Dawid Moczarski (III TI), Maciej Bednarz (II TA).
Za godne reprezentowanie szkoły w zawodach sportowych:
Emilia Miller (II LO) , Maciej Pelc (II TB), Nikola Kapusta-Młynarczyk (II LO), Wiktoria Bilska (III LO), Kamil Przeniosło (I TI), Roksana Reniec (II TA), Julia Kurp (II TA), Hubert Krawczyk (II TA), Karol Garbacz (II TA), Igor Lisowski (II TA), Oskar Mastalerz (II TB), Dominika Szymczyk (II TB), Zofia Zygmunt (II TB), Szymon Zych (III TA), Kornelia Stępień (IV T), Maria Karkusiewicz (IV T).
Za reprezentowanie szkoły w Turnieju Wiedzy Pożarniczej: Filip Kosierkiewicz (IV T), Szymon Gil (II TA).
Zdjęcia:
Artykuł sponsorowany