REKLAMA

Twój sklep internetowy jest jednym z tysięcy. Pozycjonuj go w Google!

Mogłoby się wydawać, że prowadzenie sklepu internetowego nie powinno należeć do trudnych przedsięwzięć. Sieć daje nam wszak dostęp do niezliczonych rzesz klientów i to w dodatku bez ponoszenia kosztów posiadania dogodnej lokalizacji. Niestety, niemało jest także rywali! W rezultacie, choć wartość polskiego rynku e-commerce osiągnęła już ok. 40 mld złotych, jest na nim coraz ciaśniej. Każdego roku tysiące nowych sklepów powstaje, ale i tysiące upada. Zadbaj o skuteczną promocję i obroń swój sukces!

REKLAMA

Niemal wszystkie zakupy zaczynamy dziś w Google. Tam czekaj na klienta!

REKLAMA

Przygotowując stronę sklepu internetowego zawsze należy wcielić się w typowego klienta i przeanalizować drogę, jaką przebędzie od chwili rozpoczęcia poszukiwania potrzebnego mu produktu do momentu składania zamówienia. Kto lekceważy tzw. UX (user experience) i nie usuwa wszelkich, nawet banalnych przeszkód, traci dużą część potencjalnych zamówień. Popełniamy jednak błąd, także wówczas, gdy analizę sprzedażowej zdolności naszej platformy rozpoczynamy od jej głównej strony. To za późno! Skąd potencjalny nabywca ma się o niej dowiedzieć? Poszukiwanie dowolnych produktów zaczyna się przecież w Google. Już tam musisz czekać na swoich klientów!

Co to znaczy w praktyce? Sprawa jest prosta – im wyższe miejsce na liście wyników organicznych zajmujemy, tym na uwagę większej liczby użytkowników sieci możemy liczyć. Popularność kolejnych lokat wraz z oddalaniem się od szczytu drastycznie maleje – większość internautów poprzestaje na jednym z pierwszych trzech i nie otwiera już innego, jeśli okazał się odpowiadać zapytaniu.

Dobra pozycja jest więc koniecznym warunkiem sukcesu. Dopiero w dalszej konieczności znaczenie zyskują wszystkie inne elementy, takie jak udana szata graficzna, atrakcyjne zdjęcia i opisy, czy usunięcie wszystkich czynników mogących spowodować porzucenie koszyka, jak np. niewyeksponowana należycie informacja o formach płatności czy dostawy. Najpierw jednak Twój klient musi znaleźć produkty, które w nim umieści. Pozycjonuj się i pomóż mu w tym, a w konsekwencji sobie!

Pozycjonowanie sklepów internetowych warto zaczynać jak najszybciej

Jak przypominają specjaliści z firmy AFTERWEB, obecnie ogromną rolę w optymalizacji stron odgrywają kwestie techniczne. Wiele z aspektów stanowiących czynniki rankingowe dla Google jest zresztą istotnych także dla samych klientów. Będzie to choćby szybkość ładowania czy przystosowanie do urządzeń mobilnych, których znaczenie z roku na rok gwałtownie rośnie. Ilość niezbędnych zmian sprawia, że prace, jakich wymaga pozycjonowanie sklepów internetowych warto rozpoczynać od razu przy jego budowie – która nie jest przecież prosta i tania, jeśli platforma ma być wygodna i bezpieczna. Nie ponoś kosztów niepotrzebnych zmian!

Kolejna istotna rzecz to czas, jakiego wymaga zdobywanie zyskownych pozycji. Nie da się tego zrobić błyskawicznie, w dodatku konkurencyjność wielu fraz rośnie wraz z upływem czasu. Nie zwlekaj więc! Podczas gdy stopniowo będziemy zyskiwali coraz lepsze miejsca na ogólne frazy, duże możliwości szybszego zysku dają dłuższe, tzw. long tail, prowadzące do konkretnych wyrobów lub kategorii. Są łatwiejsze, bo stosowane przez mniejszą liczbę internautów, jednak ich użycie dużo częściej wiąże się z bezpośrednią chęcią zakupu sprecyzowanego już artykułu. Odbierz klientów rywalom!

Źródło: https://afterweb.pl/

Materiał partnera

REKLAMA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *