Gmina Końskie przeanalizowała już liczbę sprzedanych biletów jednorazowych oraz miesięcznych swojej komunikacji publicznej w 2022 roku. Wnioski są bardzo pozytywne – ta inicjatywa wciąż się rozwija. O komunikacji rozmawialiśmy ostatnio z burmistrzem Krzysztofem Obratańskim.
REKLAMAtkn24.pl: Styczeń to czas podsumowań i dzisiaj chcielibyśmy przekazać naszym odbiorcom trochę statystyk dotyczących komunikacji publicznej. Jak ona wypadła w 2022 roku na terenie gminy Końskie?
Krzysztof Obratański: „To była rzecz bardzo ciekawa, bo my ciągle mamy bardzo młodą i rozwijającą się komunikację publiczną, a na dodatek to co jest przedmiotem analizy statystycznej przekłada się potem na modyfikacje. Państwo już pewnie zauważyli, że jedną linii zmodyfikowaliśmy zgodnie z potrzebami, by mieć potem efekty dotyczące tego ile osób korzysta. Natomiast od strony statystyki grupowej to można powiedzieć, że nie ma już takich przyrostów rzędu kilkuset procent jak między pierwszym i drugim rokiem działania komunikacji, ale wciąż są to bardzo godziwe wzrosty sprzedanych biletów, więc tego co się przelicza na ilość osób korzystających. W sumie na 17 liniach komunikacji publicznej miasta i gminy Końskie sprzedano ponad 102 tysiące biletów. Przy czym to nie jest pełna odpowiedź na pytanie ile osób korzysta – duża część z biletów to bilety jednorazowe i jest około 98 tysięcy. Natomiast to co jest najważniejsze to duża ilość biletów miesięcznych – prawie 5 tysięcy. Jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość korzystających i to, że uprawniają do przejazdów w dwie strony to oznacza, że te 5 tysięcy biletów daje nam około 200 tysięcy przejazdów miesięcznie. Łatwo więc policzyć jak duża liczba osób korzysta z komnunikacji, zwłaszcza z biletów miesięcznych. To pewna miara potrzeb, które są w ten sposób zaspokajane”
tkn24.pl: To które z linii cieszą się największym powodzeniem?
K. Obratański: „Linia Radomek-Końskie-Barycz przez Bedlno i Kornicę. Sprzedano tam ponad 19 tysięcy biletów, a w tym 560 miesięcznych. Na drugim miejscu jest linia nr 1 Paruchy – Sielpia – Nowy Sokołów przez Końskie i Dziebałtow – ponad 16 tysięcy biletów…”
A całą rozmowę znajdziecie w materiale wideo, tam między innymi więcej statystyk dotyczących zainteresowania poszczególnymi liniami, wątek komunikacji powiatowej organizowanej przez Staropolski Związek Miast i Gmin, a także informacje o liniach wakacyjnych. Zapraszamy do oglądania.
A to niedobry PIS …reaktywował komunikację miejską , a kto ją i nie tylko ją zlikwidował ?
Panie Burmistrzu polecam się przejechać wszystkimi liniami i zobaczyć czy są AKTUALNE rozkłady jazdy.
Nie ma takich przyrostów ponieważ jest słaba PROMOCJA.
Gdy ktoś nie wchodzi na stronę Urzędu nie dowiedziałby się że jest linia nr 9 która dowozi do wszystkich urzędów w Końskich m.in do Urzędu Skarbowego.
Ani Operator ani organizator na swoich stronach FB nie upublicznia rozkładu który się zmienił
Dobra ta komunikacja szkoda że Starostwo nie chce się zgodzić na nowe przystanki na ul.Polnej i na Sportowej. Może to nowy temat dla lokalnych mediów
Bo to komunikacja dla WSZYSTKICH mieszkańców nie tylko Końskich, ale i gminy czy powiatu. Dociera tam gdzie nic często nie jeździło do Końskich. A dojście do pracy ze sportowej na polną nie jest długie, a wkrótce można będzie wsiąść na rowerek 😉
Czy władza zadbała o to aby dzieci ze szkół podstawowych miały darmowy dojazd do szkół i powrót do domu?
Szkoda że nie było Zwariowanego Dudu, poświęciłby nowe busy i przy okazji coś podpisał.
Sprzedano 102 tys biletów za rok a mieszkańców w powiecie jest około 78 tys.To czy to jest aż taki wieli sukces ? A te 5 tys biletów miesięcznych to sprzedano w ciągu roku czy w ciągu miesiąca ? Bo te wyliczenia 200 tys przejazdów miesięcznie jakoś tak nie do końca pokazane skąd się wzięły. Kiedy bym się nie mijał z autobusem tej komunikacji to on zawsze jest prawie pusty.
Najgorsze jest to ze na niektórych przystankach są rozkłady z 2020 a zmiany są juz w 2023.Operator nic sobie z tego nie robi.Może by się media tym zajęły.
A ile zarobił operator , czy kto to wyliczył.
Jak sie nie podoba to zlikwidować …. krytykanci od siedmiu bolesci.
I bedzie jak za Tuska.
Pis zamyka wszystkie przedsiębiorstwa to i zlikwiduje busy, Kaczor chce wrócić do komuny i jak za klasyka nie będzie niczego.