Większość właścicieli marek chce, aby ich strona była dostępna dla jak największego grona potencjalnych klientów. Jednak czy warto inwestować ogromne pieniądze w promocję witryny, gdy oferowane usługi dotyczą tylko części kraju?
REKLAMAJeśli decydujemy się na promocję strony komisu, salonu kosmetycznego czy restauracji, to grupa docelowa powinna być zawężona co najwyżej do województwa, ponieważ nikt nie zdecyduje się na kilkugodzinną podróż tylko po to, żeby zjeść obiad. Na nic zda się także bycie pierwszym wynikiem po wpisaniu frazy: naprawa samochodów.
REKLAMAOczywiście ruch na stronie będzie duży, jednak nie przyniesie on oczekiwanych rezultatów, gdyż mało kto będzie chciał przejechać 500 km, tylko po to, żeby wymienić zawieszenie. Dlatego też agencje interaktywne mają w swojej ofercie pozycjonowanie strony internetowej na www.silesianseo.pl z naciskiem na zasięg lokalny. Działa to podobnie jak ogólnokrajowe z tym, że nasza firma pojawi się na wysokim miejscu w rankingu, gdy potencjalny klient wpisze: restauracja Poznań, mechanik Zielona Góra.
W ten sposób naszą stronę nie odwiedzi tylko przypadkowy internauta, ale osoba, która prawdopodobnie stanie się naszym klientem. Zwykle dla firm, które mieszczą się w mniejszych miejscowościach, wykorzystuje się także okoliczne miasta, w ten sposób zawężenie grona odbiorców nie jest aż tak radykalne.
Gdy frazy kluczowe zostały już wybrane, należy zająć się optymalizacją witryny. Na tym powinny skupić się obowiązkowo firmy z dużych lokalizacji, powyżej 200 – 300 tysięcy mieszkańców, ponieważ konkurencja będzie zdecydowanie wyższa niż w małym mieście. W nagłówkach powinny znaleźć się dwie pozycje, po pierwsze obszar, w którym można skorzystać z oferty oraz nazwa firmy. Dzięki temu roboty Google ocenią stronę jako wartościową i umieszczą ją na wyższej pozycji w rankingu wyszukiwania. Do kolejnego etapu skutecznego marketingu w sieci należą linki, które przekierują użytkowników Internetu na naszą stronę. W tym przypadku można skorzystać na przykład z artykułów sponsorowanych czy dodawać adres witryny do katalogów innych firm.
Lokalne pozycjonowanie ma swoje plusy oraz minusy. Podjęcie decyzji o tym, czy wolimy skupić się na pierwszym miejscu na liście wyszukiwarki ogólnopolskiej, czy zawężonej zależy przede wszystkim od rodzaju wykonywanych usług. Jeśli prowadzimy salon fryzjerski, to zdecydowanie wystarczy pozycjonowanie dla regionu, w którym się on znajduje, aby zostać zauważonym w sieci. W przypadku oferty wysyłkowej sprzedaży gier na konsole można wybrać zdecydowanie większy obszar. Warto wspomnieć, że pozycjonowanie stron różni się ceną. Do promocji małego warsztatu wystarczą niższe środki pieniężne, natomiast gdy chcemy, aby witryna stała się popularna w całym kraju, musimy liczyć się z konkurencją i zdecydowanie wyższą inwestycją.