Na peronie obok dworca w Końskich hucznie na cały kraj Prezydent Andrzej Duda podpisywał ustawę „Kolej Plus”. To uruchomiło pociągi na Konecczyźnie, ale w żaden sposób nie wpłynęło na budynek dworca. No może poza tym, że przed wizytą głowy państwa okna zabito płytami, obiekt fragmentarycznie pomalowano. Teraz pojawia się nadzieja, że coś w tej sprawie może się zmienić. By obejrzeć konecki dworzec w środę przyjeżdża do Końskich architekt pracujący dla PKP.
REKLAMAPrzypomnijmy, że dworzec wpisany został do wieloletniego programu odbudowy dworców, który funkcjonuje w strukturach Polskich Kolei Państwowych –„W związku z tym w środę do Końskich przyjedzie architekt PKP PLK, który dokona wizji lokalnej i będzie chciał z władzami miasta porozmawiać o przyszłości tego dworca pod kątem rozszerzenia jego wykorzystania poza tylko funkcje związaną z obsługą ruchu kolejowego. Wydaje się, że istnieje możliwość by połączyć funkcję dworca kolejowego z funkcją dworca autobusowego. To wymaga jednak również odzyskania przez władze publiczne terenu przydworcowego, który został nieszczęśliwie przez syndyka PKS-u sprzedany. Prowadzimy rozmowy w sprawie pozyskania tego terenu. Mam nadzieję, że jeśli nie my to być może Skarb Państwa lub PKP wystąpi o możliwość wykupu tego bardzo ważnego kawałka, który umożliwia dostęp do dworca też drogą samochodową, autobusową” – tłumaczy Krzysztof Obratański, burmistrz miasta i gminy Końskie.
REKLAMAJeżeli tylko rozmowy z architektem PKP przyniosą jakieś nowe, ciekawe informacje to z pewnością je Państwu przekażemy.
A jak obecnie wygląda dworze kolejowy w Końskich? Zobaczcie to na poniższych zdjęciach.
Zdjęcia:
Najpierw teren dworca sprzedany za bezcen a teraz będą go odkupywać. Biznes pierwsza klasa. Nie ma to jak sprzedać za grosze a odkupić za miliony. Gratuluje właścicielowi terenu.
Nawiązując do tytułu…
Będą wybory 🙂 ?
Teraz bardzo dobra i oczekiwana wiadomość P. Burmistrzu. Każda namiastka inwestycyjna jest na wagę złota dla naszych mieszkańców, szkoda jednak, że do tego wogóle doszło jeśli chodzi o zrujnowanie tej infrastruktury bo odbudowa czegokolwiek z punktu widzenia nieodwracalności pewnych zjawisk populacyjno demograficznych jest potem karkołomnym zadaniem a obecnie weszliśmy właśnie okresem w skutki tamtych ponurych czasów…
A za czyich rzadów likwidowano te wszystkie połączenia komunikacyjne a co za tym idzie i dworce ,takie proste pytanie ….
Idą wybory to wszystko obiecuje i nic z tego nie ma. Czas pogonić tego pana
Do konecczanina……likwidacja połączeń została podjęta na początku lat 90-tych przez PKP.Zlikwidowano wiele połaczeń w całej Polsce.Przez cale lata 90-te nikt tym sie nie zajmował,brakowało też kasy.Polska była biedna po komunie.ówczesne rzady mialy inne problemy i olewały ten temat.Wchodzliśmy do NATO i UE,to było najważniejsze.A najbardziej do likwidacji połączeń w Końskich przyczyniło się Skarżysko,zawsze chcieli likwidacji wręcz wycięcia tej linii.Tylko dzieki bazie paliw na Baryczy ja nie wycięli na amen.
Pewne sprostowanie. Polska po komunie nie była biedna. Była gospodarczo w czołówce bloku. To rozgrabianie za bezcen wydarło społeczeństwu i państwu dobra wypracowane przez pokolenia.
Co ty pleciesz Mefisto w jakiej czołówce .Lata 90-te to bezrobocie upadające firmy i niskie zarobki żle zarządzane firmy i udawanie pracy przez ludzi jak w POLMO….PO KOMUNIE KOLEGO PO KOMUNIE.Czuje w tobie zwolennika PISU …takiego bezmyślnego słuchacza starej TVP INFO i Jarosława z Żoliborza albo starego komucha