REKLAMA

Jak możesz dostać więcej lajków pod postem?

Zdobycie dużej liczby polubień pod postem w mediach społecznościowych to nie tylko kwestia osobistej satysfakcji. Im więcej osób zareaguje na post na Facebooku, Instagramie czy innym portalu, tym bardziej stanie się on widoczny. Zastanawiasz się, co zrobić, żeby Twój fanpage wywoływał więcej pozytywnych reakcji u odbiorców? Oto kilka rozwiązań, po które możesz sięgnąć.

REKLAMA

Dobre zdefiniowanie grupy odbiorców – podstawa sukcesu w social mediach

Trzeba sobie to powiedzieć jasno: Twoje posty nie spotkają się z zainteresowaniem wszystkich internautów. I dobrze, bo… nie muszą. Jeżeli prowadzisz firmowy fanpage najważniejsze jest przyciągnięcie osób, które potencjalnie mogą stać się Twoimi klientami. Kim są ci odbiorcy? Jakich informacji poszukują? Co może ich zainteresować? Z jakimi problemami się zmagają?

REKLAMA

Jeżeli odpowiesz sobie na tych kilka pytań, będziesz o krok bliżej na drodze ku zrozumieniu potrzeb swoich odbiorców. Im precyzyjniej je zdefiniujesz, tym łatwiej będzie Ci tworzyć angażujący content. Taki, obok którego trudno będzie przejść bez polubienia, skomentowania czy udostępnienia.

Forma graficzna postu w social mediach ma znaczenie

Zastanów się, co najbardziej zwraca Twoją uwagę, kiedy przeglądasz newsfeed na Facebooku, Instagramie czy innym portalu? Jeżeli odpowiedź brzmi: grafika, to… jesteś w większości. Pamiętaj, że kiedy Twoi odbiorcy przewijają media społecznościowe na telefonie czy komputerze, coś musi przyciągnąć ich uwagę – tak, aby zechcieli „zawiesić wzrok na długo”.

Tym, co najbardziej rzuca się w oczy, jest grafika. Warto więc pomyśleć o stworzeniu np.:

  • atrakcyjnej ilustracji wraz z kilkoma słowami tekstu (zgodnie z zasadami Facebooka i innych mediów odnośnie do łączenia treści ze zdjęciem),
  • mema, który odnosi się jakoś do treści zamieszczonej obok niego – powiązanie może być luźne, ale takie grafiki wywołują emocje i przyciągają jak magnes.

Nie zapomnij również o tym, aby treść postu wzbogacić o emotikony. Mogą posłużyć jako elementy „organizujące” tekst i zwiększające jego czytelność, a także jako komunikaty same w sobie.

Wejdź w interakcję ze swoimi odbiorcami

Jeżeli chcesz zdobyć więcej lajków, pomyśl o tym, żeby wzbogacić swoje publikacje w social mediach o pytania zwracające się wprost do publiczności. Być może nie zawsze przerodzi się to w polubienia i komentarze, ale potencjał postów z takim elementem jest znacznie wyższy niż tych, które są tylko „suchym komunikatem”.

Zadbaj o emocje w przekazie w social mediach

Wspomniany przed chwilą „suchy komunikat”, a więc np. surowa, przekazana bez emocji informacja o wprowadzeniu na rynek nowego produktu czy ciekawej promocji, w social mediach nie mają miejsca bytu. Takie wiadomości bardzo szybko przepadną. A nawet jeśli algorytm Facebooka czy Instagrama wyświetli je Twoim odbiorcom, to… nie wywrą one żadnego wrażenia.

W mediach społecznościowych warto grać na emocjach. Nasyć więc swoje komunikaty „pozytywnymi wibracjami”. Kreatywne metafory, „soczysty” język pełen przymiotników, żartobliwy ton – to wszystko pozwala „zaklikać” z odbiorcami, a w efekcie zyskać ich aprobatę.

Nie zapomnij również, że samo prowadzenie dobrego fanpage’a może nie wystarczyć do uzyskania odpowiednich zasięgów, a co za tym idzie – dużej ilości polubień. Równie przydatna jest reklama na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Więcej na ten temat dowiesz się na stronie https://fabrykamarketingu.pl/. Zajrzyj i przekonaj się, że inwestycja w dobrze przeprowadzoną kampanię reklamową na portalach społecznościowych może uczynić wiele dla wizerunku firmy oraz sprzedaży.

artykuł sponsorowany 

REKLAMA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *