Zakupy w sieci są wygodne, opłacalne, a także szybkie. E-klienci współcześnie mają coraz większe wymagania. Jeśli chce się utrzymać dobry poziom sprzedaży i pozytywny wizerunek firmy, trzeba je spełnić. Podpowiadamy, jak przyspieszyć proces wysyłki w sklepach internetowych!
REKLAMADlaczego czas realizacji i wysyłki ma znaczenie w sklepie internetowym?
Konsumenci przyzwyczaili się już do tego, że zakupy w sieci są niezwykle wygodnym rozwiązaniem. Ze względu na dużą konkurencję, przedstawiciele branży e-commerce starają się jak najlepiej spełnić oczekiwania swoich klientów. Z tego względu próbują tworzyć szeroki, zróżnicowany asortyment, zapewniają profesjonalne wsparcie, a także maksymalnie ułatwiają cały proces zakupu oraz skracają czas jego realizacji do minimum.
REKLAMADługie oczekiwanie na dostawę jest jednym z czynników najbardziej negatywnie ocenianych przez kupujących w internecie. Aktualnie normą jest, by zamówienie zostało dostarczone w ciągu maksymalnie kilku dni. Wszelkie odstępstwa, jeśli nie mają sensownego wytłumaczenia (np. ściąganie produktu z zagranicy), rzutują na wizerunek sklepu. Dobra opinia jest niezwykle ważna – wiele osób kieruje się recenzjami, zanim w ogóle weźmie pod uwagę zakup.
Jak szybciej wysyłać zamówienia?
Wysyłka paczek w sklepie internetowym to wieloetapowy proces. Kiedy w systemie pojawi się zamówienie, trzeba zweryfikować wpłatę, a następnie skompletować produkty. Kolejnym krokiem jest ich odpowiednie opakowanie i przygotowanie do wysyłki. Po tym pozostaje już tylko zaczekać na kuriera. O ile procedura ta wydaje się prosta w przypadku jednej paczki, o tyle problemy zaczynają pojawiać się wtedy, gdy jest ich więcej.
Jednego dnia mały sklep może zyskać nawet kilkaset zamówień. Każde obejmuje inne produkty, w dodatku w różnej ilości. Co więcej, najczęściej mają zostać wysłane poprzez różnych przewoźników. Z tego względu konieczna jest doskonała organizacja logistyki, począwszy od magazynu, przez kompletowanie, pakowanie i branding, aż po nadzorowanie formalności dopełnianych z kurierami.
Co pomaga lepiej zorganizować proces wysyłki w sklepie internetowym?
Przedsiębiorcy z branży e-commerce każdego dnia korzystają z wielu aplikacji i programów. Muszą również dopełniać najróżniejsze formalności z przynajmniej kilkoma przewoźnikami. Przy tym powinni dbać o odpowiedni kontakt z klientami, np. poprzez przesyłanie statusu realizacji zamówienia.
Mniejsze czy początkujące sklepy internetowe oraz duże i rozwinięte biznesy często korzystają z usług platform wysyłkowych takich jak np. Apaczka – przesyłki kurierskie dla firm. W ten sposób zyskują kompleksowe wsparcie w organizacji całego procesu wysyłki. Dzięki specjalnej platformie w jednym miejscu nadają paczki i kontrolują ich drogę. Do tego mogą skorzystać z wielu dodatkowych usług, związanych z m.in. Obsługą Klienta czy automatyzacją formalności. Taka współpraca pozwala spełnić oczekiwania kupujących oraz przyczynia się do dynamicznego rozwoju działalności.
artykuł sponsorowany