REKLAMA

Jak skutecznie promować nowe inwestycje mieszkaniowe?

[artykuł sponsorowany] Skuteczna promocja nowych inwestycji mieszkaniowych jest niezbędna, by zwrócić uwagę potencjalnych inwestorów. Odgrywa istotną rolę na każdym etapie realizacji, od konceptu projektowego po sprzedaż. Dzięki niej deweloper jest w stanie zbudować pozytywny wizerunek i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki na rynku. Jak skutecznie promować nowe inwestycje mieszkaniowe? Jaką rolę w marketingu dla dewelopera odgrywają analiza rynku i grupy docelowej oraz budowanie i realizacja strategii marketingowej online?

REKLAMA

Analiza rynku i grupy docelowej

Analiza rynku i grupy docelowej to pierwszy krok na drodze do zbudowania skutecznej strategii marketingowej, wykorzystywanej w promocji nowych inwestycji mieszkaniowych. Pozwala zdefiniować odbiorcę nadawanego przekazu i na tej podstawie określić język oraz zakres tematyczny produkowanych treści, jak również najbardziej optymalne miejsce ich zamieszczania. Dzięki wskazaniu odpowiednio zawężonej grupy docelowej możliwe jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta i nakłonienie go do wejścia w interakcję, a w efekcie uzyskanie wyższej konwersji.

REKLAMA

W analizie rynku należy ponadto uwzględnić badanie konkurencji, polegające na przeglądzie ofert i działań podejmowanych przez inne firmy funkcjonujące w branży inwestycji mieszkaniowych. Umożliwia ono między innymi ocenę skuteczności stosowanych przez rywali strategii marketingowych i zdobycie danych pozwalających na budowę efektywnego przekazu własnego.

Budowanie i realizacja strategii marketingowej online

Strategię marketingową online dla deweloperów należy budować i realizować w oparciu o działania SEO, Content Marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Działania SEO

Działania SEO to podstawa w budowaniu i realizacji strategii marketingowej online. Dzięki nim strona internetowa dewelopera jest lepiej pozycjonowana i przez to bardziej widoczna w witrynie wyszukiwarki. Frazy kluczowe w wypadku działań SEO dla deweloperów dobierane są indywidualnie do potrzeb danej inwestycji mieszkaniowej, z uwzględnieniem przeprowadzonych audytów fraz kluczowych.

Content Marketing

Content Marketing to strategia zakładająca publikację i promocję treści wartościowych dla określonej grupy odbiorców, w wypadku dewelopera osób i organizacji zainteresowanych zakupem nieruchomości. Mowa przede wszystkim o artykułach, prezentacjach oraz filmach w formie poradników, które przekazują informacje na tematy związane z nieruchomościami. Istotne jest, by posiadały one wartość poznawczą i dotyczyły tego, co interesuje potencjalnych inwestorów.

Marketing w mediach społecznościowych

Współcześnie posiadanie profili na znanych portalach społecznościowych stanowi legitymizację marki w oczach klientów i deweloperzy nie są pod tym względem wyjątkiem. Skuteczna promocja nowych inwestycji mieszkaniowych wymaga prowadzenia działań marketingowych na takich platformach, jak Facebook czy też Instagram. W dużym stopniu zwiększa to bowiem szanse na zbudowanie rozpoznawalności i kreowanie pozytywnego wizerunku dewelopera, jak również pozyskanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów.

Nowoczesne narzędzia promocji

Nowoczesne narzędzia promocji stanowią przyszłość marketingu dla deweloperów. Doskonałą formą promocji nowych inwestycji mieszkaniowych są wizualizacje 3D. Dzięki nim inwestorzy są w stanie zapoznać się z nieruchomością jeszcze przed jej ukończeniem. Zaawansowaną formą wizualizacji są projekty VR, które pozwalają na odbycie wirtualnego spaceru po nieruchomości i sprawiają, że staje się ona bardziej rzeczywista.

Tradycyjne metody promocji

Choć nowoczesne narzędzia promocji cieszą się coraz większą popularnością wśród inwestorów, deweloperzy nie powinni rezygnować z metod tradycyjnych. Organizowanie dni otwartych i eventów promocyjnych, jak również udział w targach nieruchomości, to sposób na budowanie rozpoznawalności marki na rynku i wejście w bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. W efekcie deweloper jest w stanie wyjść naprzeciw potrzebom inwestorów i ocieplić swój wizerunek.

Z punktu widzenia promocji nowych inwestycji mieszkaniowych istotne jest również nawiązanie współpracy z agencjami nieruchomości, która pozwala zwiększyć widoczność oferty i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Może ona przybierać różne formy. Najczęściej deweloper prowadzi sprzedaż nieruchomości we własnym zakresie, równocześnie jednak agenci nieruchomości zgłaszają się do niego ze znajdowanymi przez siebie klientami. Współpraca tego typu może również polegać na:

  • przejęciu przez agencję działań na portalach sprzedażowych,
  • prowadzeniu biura sprzedaży dewelopera przez agencję nieruchomości,
  • prowadzeniu sprzedaży równoległej, w wypadku której ogłoszenia wystawiane są jednocześnie przez dewelopera i agencję.

Sposoby na budowanie zaufania i reputacji wśród odbiorców

W promocji inwestycji mieszkaniowych niezwykle istotne jest zbudowanie zaufania i reputacji wśród klientów. Aby to osiągnąć, należy przekonać potencjalnego inwestora o posiadanych przez dewelopera kompetencjach i doświadczeniu na rynku nieruchomości. Częścią strategii marketingowej inwestycji mieszkaniowych jest również podkreślenie wcześniejszych sukcesów w branży. W tym zakresie warto zdecydować się na wyeksponowanie pochlebnych opinii dotychczasowych klientów zadowolonych z usług świadczonych przez dewelopera.

Artykuł sponsorowany

REKLAMA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *