REKLAMA

Kolej w Końskich. Jaka frekwencja? Mamy nowe dane

Pojawiły się nowe dane dotyczące transportu kolejowego na odcinku od Skarżyska-Kamiennej do Opoczna, czyli dotyczące także przystanków znajdujących się na terenie powiatu koneckiego. Liczby dotyczące ilości pasażerów nie powalają. 

REKLAMA

Jak czytamy w portalu rynek-kolejowy.pl: „Na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Opoczna kursuje pięć par pociągów Regio (w tym jedna skrócona do i z Końskich). Połączeń jest więc niewiele, podobnie zresztą jak podróżnych”. Dalej redaktorzy z branżowej strony internetowej przywołują już twarde dane:

REKLAMA

Jak poinformowała nas Monika Michalska z Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, powołując się na przekazane jej przez Polregio dane z rejestrów sprzedażowych, w styczniu pomiędzy przystankami położonymi na terenie województwa świętokrzyskiego (wyłącznie w relacjach wewnętrznych) podróżowało łącznie 1025 osób. W tym czasie na wskazanym odcinku było uruchomionych 310 kursów (pięć par w każdy z 31 dni). Łatwo więc policzyć, że w pociągu znajdowało się statystycznie 3 – 4 pasażerów, dla których początek i koniec trasy znajdowały się w obrębie administracyjnym regionu świętokrzyskiego; kursy te obsługują stosunkowo niewielkie ośrodki. 

informuje rynek-kolejowy.pl

Nieco lepiej statystyki wyglądają uwzględniając przejazdy także do Opoczna. Przez ten sam miesiąc pasażerów na takich kursach było łącznie 4522, co przekłada się na średnio 14 – 15 osób na kurs.

Wydaje się więc, że kierunek skarżyski jest kompletnie nieciekawy dla mieszkańców Końskich, czy Stąporkowa. Natomiast w stronę Opoczna podróżuje już nieco więcej osób – około 60 – 75 osób dziennie rozłożonych na kilka zorganizowanych kursów.

REKLAMA

9 thoughts on “Kolej w Końskich. Jaka frekwencja? Mamy nowe dane

  1. mieszkaniec pisze:

    Myślę, że to brak promocji ze strony POLREGIO jako przewożnika oraz niedopasowane kursy. Najbardziej powodzeniem cieszy się kurs ostatnio z Łodzi do Skarzyska oraz ze Skarzyska do Łodzi.Ponieważ jest obsługiwany większym taborem.

    • mieszkaniec pisze:

      promocja swoją drogą, ale linia wcześniej upadła ponieważ była nie rentowna – bo co to było i kto za to płaci(my). Jeśli byłoby sensowne połączenie z dużymi węzłami kolejowymi to miało by to sens a tak to tylko propaganda sukcesu

  2. bikom pisze:

    Przez całe lata ludzie uciekali z tego rejonu do dużych miast lub emigrowało bo polikwidowano im połączenia PKP i PKS i nie było jak dojeżdżać do pracy, a teraz zdziwienie, że nie ma komu jeździć ? Aby przybyło pasażerów muszą upłynąć lata … zapamiętać to sobie zwolennicy opozitionfuhrerr tussków.

  3. 123 pisze:

    Czyli schemat się powtarza, bo dekadę temu, kiedy wyłączono ruch pasażerski wyglądało to podobnie, po kilka osób w pociągu.
    Ciekawe, że nikt nie pomyślał, by zrobić odpowiednie kursy pociągów, by o odpowiedniej godzinie dojechały do Opoczna i tam na te pociągi czekały busy, które przewiozłyby ludzi do stacji Opoczno Południe np. pół godziny przed odjazdem pociągu w stronę Warszawy czy Krakowa.
    A tak, jest propaganda sukcesu, sztuka dla sztuki.

  4. Dariusz pisze:

    Były do wydania pieniądze z UE to trzeba było wydać interes nie jeden wykręcił .A co do frekwencji to żadna nowość po 1. Każdy posiada samochód po 2 stacje w np w Końskich , staporkowie są na peryferiach po 3 będzie jeszcze gorzej bo teraz to była atrakcją

  5. Pisowiec pisze:

    Domagamy się na peronie ławki zwariowanego Dudu aby oddawać hołd przy niej do króla Kaczora.

  6. Sławek pisze:

    Każda próba reanimacji tej dupy świata jest chwalebna. Np. cena -bus na trasie Końskie -Stąporków 8PLN a pociąg 3,9 PLN. Możliwość przewiezienia roweru też nie bez znaczenia.
    Odległość do stacji – przecież nie podciągną ci torów pod klatkę i zrobią połączenia szytego na twoją miarę.

  7. Mikosa pisze:

    W Skarżysku kursy do Końskich nie są skomunikowane z innymi relacjami. Trudno mówić o frekwencji w takim przypadku.
    Zasadniczo jeśli mialby nastąpić powrót pasażerów to kursy powinny mieć takt co półtorej godziny.
    Wtedy spokojnie poza pracą można pojechać do kina, na kręgle, zakupy lub cokolwiek innego. Również pomiędzy miasteczkami na trasie.

    W Opocznie zaś brakuje połączenia z Opoczno Południe.
    Dziś to taki kwiatek do kożucha, pociąg jest bo jest a że oferta dla pasażerów jest słaba…
    zresztą w Końskich jakoś żaden autobus nie zatrzymuje się przy dworcu.. Zresztą temat komunikacja publicznej w Końskich to osobny temat.. na beznadziejnych radnych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *