REKLAMA

Pociągiem do Łodzi też drugim torem?

Ponad 113 tys. osób skorzystało ze wznowionego w grudniu ub. r. połączenia kolejowego na linii Skarżysko – Końskie – Łódź. „Liczba pasażerów jest duża; trzeba będzie pomyśleć, by linia została wzbogacona o kolejne kursy” – wskazał marszałek woj. świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski.

REKLAMA

Foto: archiwum tkn24.pl. Na zdjęciu pierwszy pociąg, który przejechał trasą 12 grudnia ubiegłego roku.

Pasażerskie połączenia kolejowe na linii 25, na odcinku Skarżysko-Kamienna – Końskie – Tomaszów Mazowiecki – Łódź, wznowiono 12 grudnia ub.r. Dzięki temu m.in. Końskie po dwunastu latach przerwy odzyskały dostęp do przewozów pasażerskich. Jak wynika z danych Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego, od 12 grudnia do końca czerwca br. na tej linii przewieziono 113,2 tys. pasażerów.
„Jesteśmy zadowoleni, że po dwunastu latach przerwy, współdziałając z samorządem województwa łódzkiego, przywróciliśmy połączenia na tej linii. Dane o obłożeniu pasażerskim pokazują, że była to dobra decyzja” – powiedział PAP marszałek województwa świętokrzyskiego.

„Chociaż na razie na linii kursują cztery pary pociągów, to liczba pasażerów jest duża. W związku z tym trzeba będzie pomyśleć, aby linia została wzbogacona o kolejne kursy” – ocenił marszałek.

REKLAMA

Bętkowski podkreślił, że uruchomienie połączenia wpisało się w politykę likwidacji białych plam komunikacyjnych. Zaznaczył, że przywrócenie połączeń kolejowych m.in. z Końskich było możliwe dzięki ustawie Kolej Plus. Na remont linii kolejowej 25 przeznaczono dotąd ponad 28 mln zł ze środków budżetowych. Wyremontowanych zostało około 20 peronów na stacjach i przystankach. Dokonano także punktowej naprawy torów i skrzyżowań kolejowo-drogowych w Bliżynie i Końskich.

„Przed nami elektryfikacja linii oraz wybudowanie drugiego toru. Wykonanie dokumentacji dla tego projektu ma być współfinansowane w ramach programu Kolej Plus. Inwestycja będzie realizowana w porozumieniu z województwem łódzkim” – dodał marszałek.

W pierwszym etapie kosztem około 40 mln zł powstanie dokumentacja. 85 proc. będą stanowić środki z budżetu państwa w ramach programu Kolej Plus, a 15 proc. – wkład samorządów łódzkiego i świętokrzyskiego. Celem projektu jest przeprowadzenie elektryfikacji całego odcinka linii nr 25 o długości 88 km oraz wybudowanie drugiego toru.

Przez ostatnie 12 lat na trasie Skarżysko-Kamienna – Opoczno prowadzony był wyłącznie ruch towarowy.

Tekst za portalsamorzadowy.pl 

REKLAMA

One thought on “Pociągiem do Łodzi też drugim torem?

  1. Damian pisze:

    A gdzie głośno zapowiadana budowa linii nr 89 (Końskie – Kielce)?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *