REKLAMA

Rodzinny Rajd Rowerowy przez gminę Ruda Maleniecka już w sobotę!

W sobotę 3 sierpnia w gminie Ruda Maleniecka odbędzie się Rodzinny Rajd Rowerowy, który powiedzie uczestników przez różne miejscowości oraz atrakcyjne tereny naturalne. To świetna okazja, aby poznać okoliczne tereny.

Trasa będzie miała długość 22 kilometrów, z czego 18 km prowadzić będzie drogą asfaltową, 2 km szutrami i 2 km drogami piaszczystymi. Więcej o trasie organizatorzy piszą w wydarzeniu na Facebooku (pisownia oryginalna):

„Zaczynamy przy MEW 1 (elektrowni wodnej wybudowanej w 1992 roku w Rudzie Malenieckiej), jadąc groblą w stronę Ciekińska nawierzchnią szutrową. Po lewej stronie rzeka Czarna a po prawej urokliwe, charakterystyczne stawy dla naszej gminy. Po prawie 2 km skręcamy w prawo i asfaltem przez las jedziemy do Młotkowic, najbardziej rozrzuconej miejscowości gm. Ruda Maleniecka. Przed 4 km naszego rajdu skręcamy w południową część Młotkowic, przemieszczając się mało ruchliwą, ale bardzo przyjemną drogą. Na 6 km wjeżdżamy na trasę Lipa-Ruda Maleniecka, gdzie po kilkudziesięciu metrach skręcamy w stronę Cisu. Tam pomnik słynnej Tereski z oddziału Hubala i bardzo przyjemna przez las droga do Lipy. W Lipie, na 10 km przy pięknym kościele, którego początki budowy datuję się na XII wiek, krótki postój.
Następnie ruszamy w prawo, udając się do Huciska. Po 14 km skręcamy w lewo, dojeżdżając do drogi szutrowej, gdzie czeka nas podjazd pod Rezerwat Piekiełko Szkuckie (najwyższy punkt naszego rajdu, 290 m.n. p. m), gdzie też na chwile się zatrzymamy, by podziwiać urokliwe skałki i pokryte mchem i paprociami. Uczestnicy, którzy mają nadmiar siły, mogą odbić w przeciwnym kierunku i zobaczyć Uroczysko Ormanicha, gdzie miały miejsce walki Powstania Styczniowego z Dębem Wisieluchem, który stoi do dziś, na którym Moskale wieszali Powstańców.

To 16 km mamy za sobą, Piekielnym Szlakiem ruszamy na ostatni etap. Spokojne zjeżdżając z górki, najpierw drogą gminną później powiatową w stronę Lipy, gdzie czeka nas najtrudniejszy podjazd na trasie. Na 19 km skręcamy w lewo, piękny widok po lewej stronie na rozległe lasy i kościół w Fałkowie, poczujecie się niczym w górach. Znowu skręt w lewo, koniec asfaltów, zostaje niecałe 3 km po szutrze i leśnych drogach, by dotrzeć do jednego z najbardziej urokliwych miejsc w Gminie Ruda Maleniecka, czyli Starzyka z pomnikiem przyrody „Dębem Starzyk” i naturalnie zachowanymi stawami”

Rajd zakończy się właśnie przy Starzyku ogniskiem z kiełbaską i wspólną integracją. Wydarzenie rozpocznie się w sobotę 3 sierpnia o godzinie 14:00. Start przy elektrowni wodnej w Rudzie Malenieckiej.