REKLAMA

Rola gadżetów reklamowych w budowaniu wizerunku i promowaniu firmy

Reklama niejedno ma imię, o czym doskonale wiedzą specjaliści do spraw marketingu. Niemniej jednak w ostatnim czasie większość przedsiębiorców porzuciła tradycyjne formy reklamowania się na rzecz promocji w internecie. Choć codziennie do sieci zagląda niemal każdy z nas, to firmy nie powinny zapominać również o innych sposobach na dotarcie do klienta. Jednym z nich jest dystrybucja gadżetów reklamowych. Jaką rolę odgrywają one w budowaniu wizerunku i promowaniu firmy?

REKLAMA

Gadżety do zadań specjalnych
Wydawało by się, że gadżet reklamowy to jedynie prosta rzecz, która – choć przydatna – nie pomaga zbytnio w promowaniu produktów czy usług danego przedsiębiorstwa. Tymczasem okazuje się, że nawet niepozorne długopisy reklamowe czy kubki mogą przyczynić się nie tylko do tego, że nasza firma stanie się rozpoznawalna, ale również zyska ona w oczach klientów. W jaki dokładnie sposób? Gadżety reklamowe mają szerokie zastosowanie przede wszystkim w naszej własnej firmie. Dzięki nim możemy budować wizerunek przedsiębiorstwa, które w sposób profesjonalny podchodzi do swoich klientów oraz zobowiązań, które wobec nich podejmuje. Wystarczy, że przekażemy klientowi dokumentację w teczce z logo firmowym bądź poczęstujemy go kawą, która zostanie podana w firmowej filiżance. Dodatkowo zawsze pod ręką powinniśmy mieć ulotkę, która pokrótce przedstawi ofertę naszej firmy bądź kieszonkowy kalendarzyk, na którym klient znajdzie nasze dane kontaktowe. W firmie powinien znajdować się zapas długopisów reklamowych oraz innego rodzaju przydatnych artykułów piśmienniczych. Firmy, które dbają o swój wizerunek, na przykład za pomocą estetycznych i użytecznych gadżetów reklamowych, postrzegane są jako godni zaufania partnerzy. Dzięki gadżetom reklamowym możemy również trafić do klientów detalicznych. Doskonałym pomysłem będzie włożenie kieszonkowego kalendarzyka podczas pakowania zakupionych przez nich rzeczy do torby (oczywiście z logo naszej firmy). Klienci nabierają przez to przekonania, że nasza firma podchodzi poważnie do każdej osoby, które decyduje się zakupić jej towary bądź skorzystać z usług. Sprawiamy dzięki temu wrażenie przedsiębiorstwa, które nie zajmuje się jedynie masową sprzedażą, a z sercem podchodzi do każdego klienta.

REKLAMA

Jak promować firmę?
Budowanie pozytywnego wizerunku stanowi jedną z ważniejszych form promocji przedsiębiorstwa. Niestety, wiele firm omija ten aspekt sądząc, że życzliwe podejście do klienta czy kontrahenta okaże się być wystarczające. Rzeczywiście, jest ono niezbędne, niemniej jednak bardzo ważna jest również oprawa wizualna. Reklamę tego rodzaju pomagają stworzyć właśnie odpowiednio dobrane gadżety reklamowe. Chodzi o to, aby dzięki nim klient, a także osoba, która przypadkowo zobaczy gadżet z logo naszej firmy, mogła zapamiętać jej nazwę. Klienci chętniej korzystają z usług firm, które w jakiś sposób kojarzą. Reklama wizualna jest bardzo istotna w przypadku wzrokowców, czyli osób, które zapamiętują daną nazwę bądź hasło po ich zobaczeniu. Dobra wiadomość jest taka, że owi wzrokowcy stanowią zdecydowaną większość społeczeństwa. Co ciekawe, nie muszą być oni bezpośrednimi odbiorcami gadżetu. Wystarczy, że zobaczą go na przykład na ulicy – tutaj doskonale sprawdzają się torby wielorazowego użytku, które w ostatnim czasie stały się coraz popularniejsze oraz smycze reklamowe. Gadżety sprawiają, że firma niejako promuje się sama – bez zbędnych słów czy dźwięków, jak ma to miejsce na przykład w przypadku reklamy internetowej. Z tego też powodu gadżety reklamowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród przedsiębiorców. O ile reklama internetowa wypiera reklamę telewizyjną czy prasową, to gadżety w dalszym ciągu są w modzie. Niektóre firmy przeznaczają rocznie bardzo duże środki na zakup gadżetów reklamowych, które następnie rozdają swoim pracownikom, kontrahentom czy partnerom biznesowym. Paradoksalnie, nie jest to najdroższa forma reklamy, ponieważ cena jednostkowa produktów jest stosunkowo niska, szczególnie jeśli chodzi o artykuły piśmiennicze.

Artykuł sponsorowany

REKLAMA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *