Rozdawanie broszur reklamowych tylko i wyłącznie przypadkowym przechodniom na ulicy już dawno temu powinno odejść do lamusa. Drukowane materiały promocyjne o niewielkim formacie, na przykład wielkości A5, wciąż mają wielką wartość marketingową. Trzeba pamiętać o ich charakterystyce, aby zrobić z nich odpowiedni użytek – inaczej bardzo łatwo wyrzucić pieniądze w błoto. Razem ze specjalistami z firmy Veraco podpowiadamy, jak sprawić by ulotki nie lądowały masowo w śmietniku chwilę po ich wręczeniu.
REKLAMAZadbaj o to, aby broszury Twojej firmy trafiły do jak największej liczby przedstawicieli grupy docelowej
REKLAMAOdbiorcy przyjmujący ulotkę zazwyczaj robią to z czystej uprzejmości wobec osoby, która je kolportuje – bodaj najczęściej to typowy, dorabiający sobie student. Jednak brak zainteresowania ofertą reklamującej się firmy powoduje, że ludzie zwyczajnie je wyrzucają. A budżet na marketing niewątpliwie ma limity, których nie wolno przekroczyć. Próby przekonywania broszurami, skierowane w stronę konsumentów spoza potencjalnej klienteli są z góry skazane na niepowodzenie – to zwyczajne marnowanie pieniędzy. Dlatego w pierwszej kolejności należy zastanowić się nad tym, gdzie warto dystrybuować swoje wydruki. Trzeba wziąć pod uwagę zarówno liczbę osób odwiedzających dane miejsce, jak również profil konsumenta. Jak tłumaczą przedstawiciele Veraco: charakterystyka, a zatem i potrzeby klientów dużych galerii handlowych diametralnie różnią się od oczekiwań podróżnych na dworcu kolejowym czy turystów w zabytkowym centrum miasta.
Na targach i konferencjach spotkasz swój target. To idealna okazja na przypomnienie o swojej ofercie
Gdzie zgromadzi się najwięcej przedstawicieli konkretnej grupy docelowej? Oczywiście podczas branżowych imprez w rodzaju wystaw, targów oraz innych, dużych eventów. Zgodnie z zasadą Pareto potencjalni klienci lub partnerzy biznesowi, którzy są gotowi wydać swoje pieniądze, stanowią nawet 80% uczestników takich wydarzeń. Takich ludzi często nie trzeba zaczepiać, sami zapytają o propozycje Twojej firmy. W takim momencie stojak na ulotki A5 będzie nieodzowny – każdy chętny sięgnie po te materiały, które uzna za najbardziej interesujące. I to bez długiego wyczekiwania w kolejce. Zabierając broszurę do domu klient na spokojnie rozważy wszystkie dostępne opcje. Jeżeli ulotka będzie dobrze przygotowana, wypełniona konkretną treścią oraz atrakcyjna pod względem graficznym – jest duża szansa, że finalnie skorzysta z Twojej oferty. Mało kto podejmuje wiążące decyzje pod wpływem krótkiego impulsu. Informacje na ulotce stanowią doskonały sposób na nieustanne, a zarazem dyskretne zwracanie uwagi na swoją firmę. Również długo po zakończeniu konferencji.
Materiał partnera