Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki egzaminu ósmoklasisty 2025. Poniżej zestawienie poszczególnych gmin i szkół z naszego powiatu.
REKLAMA

REKLAMA
Średni wynik powiecie koneckim z języka polskiego wyniósł 61% (587 zdających), z matematyki 45% (588 zdających), z języka angielskiego 64% (581 zdających), a z języka niemieckiego 58% (7 zdających). Natomiast średni wynik w województwie świętokrzyskim z języka polskiego wyniósł 63%, z matematyki 50.57%, z języka angielskiego 68.8%, a z języka niemieckiego 65.18%.
Wyniki gminne
Fałków:
J. polski – 68%, Matematyka – 53%, J. angielski – 70%;
Gowarczów:
J. polski – 48%, Matematyka – 35%, J. angielski – 58%;
Końskie – miasto:
J. polski – 61%, Matematyka – 44%, J. angielski – 72%;
Końskie – obszar wiejski:
J. polski – 65%, Matematyka – 44%, J. angielski – 62%, J. niemiecki – 61%;
Radoszyce – miasto:
J. polski – 58%, Matematyka- 51%, J. angielski – 66%;
Radoszyce – obszar wiejski:
J. polski – 60%, Matematyka – 51%, J. angielski – 62%
Ruda Maleniecka:
J. polski – 65%, Matematyka – 51%, J. angielski – 62%;
Słupia Konecka:
J. polski – 56%, Matematyka – 42%, J. angielski – 55%;
Smyków:
J. polski – 60%, Matematyka- 48%, J. angielski – 54%;
Stąporków – miasto:
J. polski – 62%, Matematyka – 49%, J. angielski – 68%;
Stąporków – obszar wiejski:
J. polski – 60%, Matematyka – 38%, J. angielski – 51%.
Język polski:
-
Najlepszy wynik: Fałków – 68%
-
Najgorszy wynik: Gowarczów – 48%
Matematyka:
-
Najlepszy wynik: Fałków – 53%
-
Najgorszy wynik: Gowarczów – 35%
Język angielski:
-
Najlepszy wynik: Końskie – miasto – 72%
-
Najgorszy wynik: Stąporków – obszar wiejski – 51%
Wyniki szkół (kolejność podana zgodnie z informacją zamieszczoną w tabelach zbiorczych Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi):
Gmina Fałków
Publiczna Szkoła Podstawowa w Czermnie: j. polski – 57%, matematyka – 27%, j. angielski – 63%
Publiczna Szkoła Podstawowa w Fałkowie: j. polski – 74%, matematyka – 66%, j. angielski – 74%
Gmina Gowarczów
Szkoła Podstawowa w Gowarczowie: j. polski – 48%, matematyka – 35%, j. angielski – 58%
Gmina Końskie
ZPO w Pomykowie: j. polski – 68%, matematyka – 56%, j. angielski – 77%
ZPO w Kazanowie: j polski – 50%, matematyka- 22%, j. angielski – 56%
ZPO w Nieświniu: j. polski – 65%, matematyka – 39%, j. angielski – 44%
SP nr 2 w Końskich: j. polski – 59%, matematyka – 46%, j. angielski – 73%
ZPO w Rogowie: j. polski – 66%, matematyka – 42%, j. angielski – 65%
ZPO w Dziebałtowie: j. polski – 66%, matematyka – 49%, j. angielski – 54%
ZPO w Bedlnie: j. polski – 66%, matematyka – 29%, j. niemiecki – 61%
ZPO w Modliszewicach: j. polski – 67%, matematyka- 46%, j. angielski – 69%
SP nr 1 w Końskich: j. polski – 62%, matematyka – 41%, j. angielski – 71%
ZPO w Stadnickiej Woli: j. polski – 66%, matematyka – 46%, j. angielski – 66%
Prywatna Szkoła Podstawowa w Końskich: j. polski – 75%, matematyka – 56%, j. angielski – 74%
Gmina Radoszyce
Szkoła Podstawowa w Radoszycach: j. polski – 58%, matematyka – 51%, j. angielski – 66%
Szkoła Podstawowa w Wilczkowicach: j. polski – 77%, matematyka- 74%, j. angielski – 84%
Szkoła Podstawowa w Kapałowie: j. polski – 59%, matematyka – 47%, j. angielski – 59%
Szkoła Podstawowa w Kłucku: j. polski – 51%, matematyka – 50%, j. angielski – 68%
Szkoła Podstawowa w Górnikach: j. polski – 59%, matematyka – 42%, j. angielski – 47%
Specjalna Szkoła Podstawowa w Jóźwikowie: j. polski – 31%, matematyka – 14%, j. angielski – 18%
Gmina Ruda Maleniecka
Publiczna Szkoła Podstawowa w Rudzie Malenieckiej: j. polski – 65%, matematyka – 51%, j. angielski – 62%
Gmina Smyków
Szkoła Podstawowa w Miedzierzy: j. polski – 63%, matematyka – 58%, j. angielski – 59%
Szkoła Podstawowa w Królewcu: j. polski – 59%, matematyka – 43%, j. angielski – 51%
Gmina Stąporków
Publiczna Szkoła Podstawowa w Niekłaniu Wielkim: j. polski – 62%, matematyka – 42%, j. angielski – 48%
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Stąporkowie: j. polski – 56%, matematyka – 43%, j. angielski – 66%
Katolicka Szkoła Podstawowa w Odrowążu: j. polski – 56%, matematyka- 35%, j. angielski – 47%
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Stąporkowie: j. polski – 65%, matematyka- 53%, j. angielski – 70%
Publiczna Szkoła Podstawowa w Krasnej: j. polski – 58%, matematyka – 30%, j. angielski – 62%
Gmina Słupia Konecka
Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Mninie: brak danych
Szkoła Podstawowa w Pilczycy: j. polski – 49%, matematyka – 49%, j. angielski – 58%
Szkoła Podstawowa w Wólce: j. polski – 57%, matematyka – 38%, j. angielski – 55%
Szkoła Podstawowa w Wilczkowicach uzyskała najwyższe wyniki z każdego przedmiotu. Jako jedyna w powiecie koneckim przekroczyła próg 80% z j. angielskiego (84%) oraz próg 70% z matematyki (74%).
Najlepszy wynik z języka polskiego:
-
SP w Wilczkowicach – 77%
-
Prywatna SP w Końskich – 75%
-
SP w Fałkowie – 74%
Najlepszy wynik z matematyki:
-
SP w Wilczkowicach – 74%
-
SP w Fałkowie – 66%
-
Szkoła Podstawowa w Miedzierzy – 58%
Najlepszy wynik z języka angielskiego:
-
SP w Wilczkowicach – 84%
-
ZPO w Pomykowie – 77%
-
SP w Fałkowie i Prywatna SP w Końskich – po 74%











Wyrazy uznania dla Pani/Pana od matematyki z ZPO w Kazanowie. Moim zdaniem taki nauczyciel powinien mieć przedłużone wakacje i mieć wieloletni urlop od szkoły. Oczywiście jest to moje zdanie ponieważ w pokoju nauczycielskim usłyszy wiele ciepłych słów.
Do megabelfer – uwierz mi to nie ma znaczenia, jak kto uczy czy pracuje, ze szkół robi się prywatne folwarki. Z tych wyników nie są wyciągane żadne konsekwencje. Co roku jedni i ci sami nauczyciele, są wynagradzani nagrodami pieniężnymi, niezależnie od tego z zrobili. Nie masz tzw. pleców to nie istniejesz! To jest jedna wielka KLIKA.
Do Urszuli. Pogłębiałaś stan mojego smutku. Przecież wyniki egzaminu ósmoklasisty powinny być oceną jakości pracy nauczyciela. Słaby wynik egzaminu to żółtą kartka i jeśli następnym razem będzie również słabo,to bez wahania należy rozstać się z pedagogiem. Dobro dzieci, przyszłość dzieci to priorytet i słabo uczący nauczyciel de facto krzywdzi uczniów. Z jaką wiedzą absolwenci w/w szkoły trafią do szkół średnich,ile wstydu będą musieli przeżyć gdy okaże się,że odstają na in minus od pozostałych,czy nie zrażą się do przedmiotów ścisłych? To są pytania, które powinni sobie zadawać ci, którzy odpowiadają za dobór kadry. Nauczycielska solidarność jest fajna,ale moim zdaniem dla dobra ucznia należy czasem odłożyć ja na półkę. Żeby nie było,że jestem malkontentem i tylko krytykuję,to z przyjemnością zauważam wynik szkoły w Fałkowie. Wynik tej szkoły dowodzi,że można i da się osiągnąć sukces, uczyć i wymagać. Brawo.
do megabelfer – Urszula tutaj nie ma sentymentów. Wystarczy popytać nauczycieli z tzw. publicznych szkół i zobaczyć co się dzieje. Nauczyciele, którzy dobrze pracują często są typowani do zwolnień i ciągle zastraszani, tylko dlatego,że nie są z tzw. układu koneckiego. Apropos ludzi odpowiadających za dobór kadry – tutaj są montowani „sami swoi” – niezależnie od tego czy mają kompetencje czy też nie. Tak wygląda konecka szkolna rzeczywistość. Dla Fałkowa ogromne brawa, może tam pracowici nauczyciele są doceniani. Przykład idzie z góry, jeśli tam coś szwankuje,nie ma szacunku do pracownika, reszta to efekt domina.
do Urszuli. Upieram się przy swoim – ogłoszenie wyników egzaminu ósmoklasisty to dzień sądu dla nauczycieli. Jeśli uczniowie nauczyciela wypadli słabo/bardzo słabo,to w trybie pilnym powinien przyłożyć się do pracy,gruntownie przemyśleć swoje zawodowe zaangażowanie lub następnego dnia poszukać nowej pracy z dala od szkoły. Zdaje sobie sprawę,że lewicowo – destrukcyjne eksperymenty minister Nowackiej (nie godzę się na nazwę ministra!!) zbierają swoje żniwa,ale odpowiedzialność za przyszłość młodzieży jest wyzwaniem dla wszystkich. Nauczyciele i uczniowie ze szkoły w Fałkowie mają wakacje,na które rzetelnie zapracowali i życzę im żeby nie zmieniali swojego postępowania. Oczywiście trzeba również docenić wszystkich innych szkół,których wyniki egzaminu były dobre,powyżej pewnego przyzwoitego minimum. Tam gdzie było słabo powinna być zawodowa żałoba i refleksja,że trzeba pilnie coś zmienić i z pokorą uznać swoją klęskę,nie zasklepiać się w samozadowoleniu. W każdej pracy są jakieś układy, znajomości,sympatie, powiązania rodzinno – towarzyskie,ale najważniejsze są efekty pracy. Jeśli układy demolują jakość to jest źle i ktoś powinien wziąć odpowiedzialność mając na uwadze co jest w szkole najważniejsze. A najważniejsze jest nauczanie,wykorzystanie możliwości uczniów. Nauczyciel to jest naprawdę bardzo,bardzo ważny i odpowiedzialny zawód.