Fotografowanie odzieży nie jest proste. Wiele oczywiście zależy od materiału oraz typu ubrania – inaczej podchodzi się do robienia zdjęć spodni, a inaczej – płaszcza. Natomiast zawsze należy uważać na zagięcia materiału, padające światło czy odpowiednią perspektywę. Osoby prowadzące sklepy internetowe specjalizujące się w sprzedaży elementów garderoby muszą stawiać na profesjonalizm w zakresie fotografii produktowej. Zdjęcia reklamowe są podstawą we współczesnym marketingu. Użytkownicy Internetu zwracają uwagę przede wszystkim na obrazki, to one mogą przyciągnąć potencjalnego klienta lub go zniechęcić. Fachowe podejście jest więc priorytetem.
REKLAMAI chociaż każdy ma dzisiaj dostęp do dobrego aparatu w swoim smartfonie, to warto wiedzieć, że sztuka fotografii nie opiera się wyłącznie na dostępności nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Mówi się, iż utalentowany fotograf potrafi zrobić doskonałe zdjęcie nawet średniej jakości aparatem. I jest w tym sporo prawdy. Fotografia opiera się na niemałej wiedzy teoretycznej i doświadczeniu. Duże znaczenie ma także kreatywność. Czasami wystarczy mieć dobry pomysł i znaleźć oryginalny kadr. Zdjęcia ubrań jednak tworzą pewne ograniczenia. Nie ma tutaj miejsca na artystyczny sznyt, ponieważ pełnią one funkcję informacyjną. Muszą zatem ukazywać produkt w jak najlepszym świetle.
REKLAMAZdjęcia reklamowe odzieży
Od kilku lat można zaobserwować prym minimalizmu w fotografii produktowej. Współczesny klient często wspomina o tzw. przebodźcowaniu. Wzmożona obecność materiałów wizualnych powoduje, że minimalistyczne obrazki paradoksalnie wyróżniają się na tle. Zdjęcia ubrań często wykonuje się w stylu tzw. flat lay. Jego założenia są proste. Element garderoby kładzie się na najczęściej białej powierzchni – na płasko – a następnie fotografuje z góry. Taki sposób robienia zdjęć ma jedną podstawową zaletę. W zgodzie z założeniami, jakie mają zdjęcia reklamowe, jest to jasno sprecyzowany komunikat. Nie ma tu zbędnych ozdobników wpływających na emocje czy zdradzających artystyczne zaplecza autora. Na pierwszym planie widnieje produkt, a otaczające go białe tło nie pozwala oderwać od niego uwagi. Tym sposobem odbiorca skupia się na tym, co jest najważniejsze.
Takie zdjęcia reklamowe publikuje się najczęściej na stronach ofertowych, Ich zadaniem nie jest nakłanianie potencjalnego klienta do zakupu, Mają prezentować produkt. Zupełnie inaczej natomiast jest, kiedy zdjęcie ma pełnić funkcję perswazyjną.
W takiej sytuacji warto sięgnąć po storrytelling, a więc taki sposób fotografowania, który pozwala opowiedzieć jakąś historię. Wbrew pozorom można za pośrednictwem jednej fotografii stworzyć kompletną narrację – zwłaszcza jeśli nawiązujemy do popularnych trendów. W takiej sytuacji potrzebujemy określonej scenerii, w ramach której znajdzie się produkt. Zdjęcia ubrań najczęściej wymagają zaangażowania modela, ale kreatywne podejście jest tutaj wskazane, można więc spróbować obejść się bez niego.
Profesjonalnego fotografa wykonującego zdjęcia reklamowe znajdziesz na: https://fp360.pl/uslugi/zdjecia-reklamowe/.
Profesjonalne zdjęcia ubrań z fp360.pl
Wszystko to brzmi na całkiem skomplikowane przedsięwzięcie. Potrzebujemy odpowiedniego sprzętu, umiejętności i pomysłu. Nie zawsze dysponujemy takimi zasobami. Dobrym rozwiązaniem okaże się więc kontakt z przedstawicielami profesjonalnej firmy fotograficznej fp360.pl. Gwarantują oni fachowe podejście oraz realizację zlecenia na najwyższym możliwym poziomie.
Sprawdź także zdjęcia ubrań do sklepu internetowego na: https://fp360.pl/zdjecia-ubran-do-sklepu-internetowego-jakie-wybrac/.
artykuł sponsorowany