Własna witryna www daje przedsiębiorstwu możliwość dotarcia do ogromnej liczby odbiorców, a co za tym idzie, również potencjalnych klientów. Tylko dokładna wiedza na temat tego, jak wyglądają aktualne wymogi wobec stron, daje pewność prowadzenia serwisu w odpowiedni, maksymalnie efektywny sposób. Przybliżamy 4 kwestie, powszechnie uznawane za najistotniejsze przez specjalistów z branży marketingu internetowego.
REKLAMA
REKLAMA
1. “Content is King”, czyli zawartość przyciągająca uwagę internautów
Podstawowy czynnik generujący zainteresowanie stroną. Internauci poszukują zarówno konkretnych produktów/ usług, jak też fachowych informacji na najróżniejsze tematy. Firma, która spełnia potrzeby użytkowników poprzez zamieszczanie kompleksowych wiadomości czy publikując eksperckie artykuły w formie bloga, budzi większą sympatię. Później przekłada się to na decyzje zakupowe. Im lepsza zawartość na stronie, tym wyższe prawdopodobieństwo przekonania internautów, że mają do czynienia z witryną godną zaufania. Poza tym wartościowy content ma ogromne znaczenie przy ustalaniu pozycji strony w rankingu wyszukiwarek. Oczywiście na określone frazy i zapytania.
2. Kod zoptymalizowany pod wytyczne Google’a dla webmasterów
Korporacja odpowiedzialna za największą i najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową systematycznie publikuje zestaw reguł, według których jej roboty indeksują oraz oceniają witryny www. Jak podkreślają specjaliści z agencji IN: w kolejnych aktualizacjach i wytycznych SEO, Google kładzie coraz większy nacisk na to, jak z internetu korzystają jego użytkownicy. Wyższy komfort zapoznawania się z treścią i poruszania się po stronie wpływa zarówno na lepszy ranking i niższy współczynnik odrzuceń. Jeżeli witryna jest czytelna i intuicyjna, wtedy użytkownicy spędzają na niej więcej czasu.
3. Responsywność zapewniająca witrynie zgodność z doktryną Mobile-First Index
W 2015 roku, po raz pierwszy w historii światowych badań internetu, liczba wejść w wyszukiwarkę Google na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych była większa, niż w przypadku „zwykłych” komputerów oraz laptopów. Rosnące znaczenie kieszonkowych gadżetów wywarło silny wpływ na politykę amerykańskiego giganta. Od tej pory w rankingu witryny, które w wersji mobilnej są co najmniej równie funkcjonalne jak w wariancie desktopowym, mają mocno uprzywilejowaną pozycję. Wobec tego właściciele firm stają przed wyborem: albo uruchomić odrębny serwis dla urządzeń mobilnych, albo stworzyć stronę responsywną – taką, która dynamicznie dostosowuje się do przekątnej i rozdzielczości ekranu, a także sterowania dotykowego. Zdaniem ekspertów IN, drugie rozwiązanie ma w ujęciu długoterminowym znacznie więcej sensu.
4. Google Ads, które pozwalają ściągnąć najbardziej wartościowych użytkowników
Płatne kampanie reklamowe – od linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania, przez boksy z krótkimi materiałami promocyjnymi w serwisach partnerskich Google’a, aż po eksponowanie konkretnych produktów ze sklepu internetowego. Google Ads dają możliwość precyzyjnego kierowania przekazu marketingowego do ściśle określonej grupy docelowej. Dzięki temu na firmową stronę internetową trafią ci użytkownicy, którzy powinni być najbardziej zainteresowani Twoją ofertą. Pozyskiwanie wartościowego ruchu wymaga jednak sporych umiejętności analitycznych, o sprawnym poruszaniu się po licznych opcjach w Google Ads już nie wspominając.
Artykuł sponsorowany