Władze województwa świętokrzyskiego wystosowały ogłoszenie informacyjne o zamiarze podpisania dziesięcioletniej umowy na przewozy kolejowe. Zabezpieczono się informując o możliwości przewozów na trasie Skarżysko – Końskie – Łódź. Pojawiają się także nowe informacje o budowie szprychy do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
REKLAMAW woj. świętokrzyskim powstaną, po pierwsze, linia nr 89 (Końskie – Kielce) i linia nr 73 (Busko Zdrój – Tarnów). To fragmenty tzw. szprychy nr 7 w ramach Programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, który ma powstać w Baranowie koło Łodzi. Wybudowana zostanie także linia nr 84 (Radom – Kunów), będąca elementem szprychy nr 6. Zakładana prędkość eksploatacyjna pociągów na tych odcinkach to co najmniej 160 km/godz – „Zakładamy, że realizacja połączenia Kielce – Końskie pozwoli na uzyskanie czasu przejazdu z Kielc do Warszawy wynoszącego 1 godz. 20 min. oraz włączenie powiatu koneckiego w sieć dalekobieżnych połączeń pasażerskich” – mówi Michał Jasiak, koordynator ds. projektów kolejowych CPK.
REKLAMADodajmy, że obecnie najszybsza trasa z Kielc do Warszawy pociągiem to 3 godziny i 15 minut. Powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz „szprych”, które będą z nim łączyć to kwestia nie miesięcy, a lat.
Druga informacja dotycząca nitki kolejowej w Końskich pojawiła się na stronach Urzędu Marszałkowskiego. Władze województwa świętokrzyskiego wystosowały ogłoszenie informacyjne o zamiarze podpisania dziesięcioletniej umowy na przewozy kolejowe. Zabezpieczono się informując o możliwości przewozów na trasie Skarżysko – Końskie – Łódź. Linia kolejowa 25 nie znalazła się w piśmie z podstawowymi połączeniami do obsługi, ale zostanie uwzględniona w przypadku podjęcia przez Organizatora decyzji o zwiększeniu sieci połączeń kolejowych.
Info na podstawie publikacji w rynek-kolejowy.pl oraz rynek-lotniczy.pl
Oby się udało.
Oby przywrócili, a po czasie zelektryfikowali linię Skarżysko-Końskie -Łódź. Niestety od wielu lat powiat się zwija, a powinien się wręcz rozwijać.