REKLAMA

10 rodzajów treści wizualnych, które są lepsze od jakiegokolwiek tekstu

[artykuł sponsorowany] Zainteresowanie użytkowników Internetu samymi treściami tekstowymi jest obecnie prawie niemożliwe, natomiast dość często samodzielne obiekty wizualne wzbudzają żywą sympatię i aktywizują subskrybentów. Pojawia się logiczne pytanie: jakie treści wizualne warto wykorzystywać, by uczynić swój profil atrakcyjnym dla użytkowników? Jakie innowacyjne rodzaje treści wizualnych cieszą się największą popularnością?

REKLAMA

Wizualizacja treści – to nowoczesny trend

REKLAMA

Wszyscy lubimy ciekawe, pozostające na długo w pamięci posty w sieciach społecznościowych. Dlaczego są właśnie takie? Oryginalne zdjęcia i filmy w materiałach przyciągają nas znacznie bardziej niż tekst, bez względu na to, jak genialnie został napisany. Statystyki świadczą o tym, że z roku na rok content marketing staje się coraz bardziej wizualizowany i to właśnie z tego powodu Instagram i Pinterest są bardziej popularne niż inne sieci społecznościowe.

Zgodnie z badaniami zrealizowanymi przez portal Brain Rules, jeśli ludzie słyszą informacje, to po 3 dniach zwykle pamiętają już tylko 10% z tego, co usłyszeli. Jeśli jednak jednocześnie oglądają treści wizualne, zapamiętywalność wzrasta nawet do 65%. Nic w tym dziwnego, że statystyki wizualnych treści przedstawiają się bardzo imponująco:

  • 74% profesjonalistów SMM wykorzystuje obiekty wizualne w swoich strategiach promocji w mediach społecznościowych.
  • Ponad 50% klientów z branży B2B zamawia treści zawierające elementy wizualne.
  • Inwestycji w marketing wideo w ciągu ostatnich 5 lat dokonało ponad 80% osób, które fachowo zajmujących się promocją online.
  • E-maile, w treści których zawarte jest słowo słowo „wideo” zwiększają CTR nawet do 70%.
  • Z transmisji na żywo korzysta ponad 50% użytkowników sieci społecznościowych.
  • 85% filmików na Facebooku użytkownicy przeglądają wyłączając przy tym dźwięk.

Dlaczego wizualizacja treści jest tak przydatna w sieciach społecznościowych?

Popularność obiektów wizualnych w sieciach społecznościowych jest związana w znacznym stopniu z rozwojem technologii. Nowoczesne aparaty w telefonach umożliwiają robienie wysokiej jakości zdjęć nawet przez amatorów, a grafika wektorowa dzięki oprogramowaniu komputerowemu staje się bardziej skomplikowana i wizualnie atrakcyjna. Wizualizacja, jak było wspomniane wcześniej, pomaga użytkownikom szybciej i łatwiej zapamiętywać ciekawe dla nich materiały, wzbudza zróżnicowane emocje, pomaga wyróżnić najważniejsze w ogromie współczesnych informacji. Jakie elementy wizualne mogą obecnie przyczynić się do sukcesu w sieciach społecznościowych?

Obrazy i zdjęcia

Są dość typowym, ale także bardzo ważnym rodzajem treści. Nie pozostawiają miejsca dla nudy i monotonności, zastępują długi tekst, a jeśli mowa o stronach biznesowych nakłaniają również do zrealizowania zakupów. Ponadto obrazy wpływają na lepsze zapamiętywanie, pomagają czytelnikom szybko zrozumieć istotę materiału. Do robienia takiego rodzaju treści można używać własny smartfon, opracowując zrobione zdjęcia za pomocą specjalnych programów komputerowych i filtrów.

Infografiki 

Pozwalają na lepsze zrozumienie tekstu i czynią go bardziej wiarygodnym w oczach odbiorcy, ponadto umożliwiają łatwe przedstawienie skomplikowanych informacji. Wykresy, rysunki i inne elementy infografik możesz wykonać samodzielnie, a następnie połączyć je w całość za pomocą specjalnych programów komputerowych, z których znaczna część jest dostępna online.

Wideo

To bardzo skuteczna wizualizacja, szczególnie jeśli mowa o produktach i usługach. Decyzję o nabyciu towaru podejmuje około 60% spośród tych, którzy oglądają jego reklamę. Żeby wideo okazało się skuteczne, powinno mieć odpowiednią długość. Podstawowe wymagania są takie:

  • Samouczki: 45-90 sekund.
  • Reklamy: 15 sekund -1 minuta.
  • Opinie/rekomendacje: 1-2 minuty.

Przyciski zachęcające do działania

Przyciski z napisami “Kup teraz”, “Dołącz”, “Opublikuj”, “Uzyskaj bezpłatną wersję próbną” itp. odgrywają ważną rolę w realizacji każdej strategii marketingowej. Takie elementy graficzne są często nazywane przyciskami CTA (call to action), czyli wzywającymi do działania, a ich znaczenie jest bardzo duże: nakłaniają do aktywnego działania ponad 50% tych, którzy czytają post.

Diagramy

Współczesne programy komputerowe umożliwiają stworzenie różnego rodzaju treści informacyjno-graficznych: kołowych, słupkowych, wykresów Gantta itp. Wszystkie pomagają odbiorcom dostrzec rzeczy, które nie są tak oczywiste.

Quizy i ankiety

Jeśli szukasz kreatywnego sposobu na zaangażowanie czytelników, skorzystaj z quizów lub kwestionariuszy. Z pewnością wzbogacą Twój post.

Cytaty

Każdy tekst, a nawet mały post stanie się bardziej przekonujący i wiarygodny, jeśli dodasz do niego cytat. Za pomocą obrazka z cytatem możesz wzmocnić przekazywaną ideę, skupić uwagę odbiorców na określonej części tekstu.

Memy

Głównym celem satyrycznych memów w Internecie jest uczynienie treści bardziej wirusowymi i popularnymi. Czy to nie jest powód, aby wykorzystać je w swoim wizualnym content marketingu? Zazwyczaj memy odnoszą się do aktualnych wiadomości lub wydarzeń i przedstawiają je w humorystyczny, często sarkastyczny sposób.

Zrzuty ekranu

Takiego rodzaju obiekty wizualne można stworzyć za pomocą komputera lub smartfona. Świetnie sprawdzają się, gdy trzeba zrobić zdjęcie jakiegoś ważnego wydarzenia odbywającego się online, na przykład momentu konferencji przez Zoom.

Dlaczego dominują media społecznościowe zorientowane wizualnie?

Popularność Instagrama i Pinteresta wzrasta. Co więcej, będzie wzrastała w kolejnych latach z prostego powodu: obecne w nich treści wizualne wzywają do emocji potencjalnych klientów, jednocześnie nie irytując objętością informacji tekstowych. Dlatego najwyższy czas na to, aby małe firmy przyjrzały się bliżej promocji na Instagramie i Pintereście.

artykuł sponsorowany

REKLAMA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *