REKLAMA

Eventy firmowe – wszystko, co należy na ten temat wiedzieć

Eventy firmowe stanowią w obecnych czasach ważny element funkcjonowania przedsiębiorstw. Szkolenia, wyjazdy integracyjne, konferencje i spotkania biznesowe stały się normą dla pracowników i pracodawców. Tego typu wydarzenia to doskonałe narzędzie budowania profesjonalnego wizerunku marki, motywowania zespołu i pozyskiwania nowych klientów. Okazuje się, że zorganizowanie udanego eventu firmowego wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Poniżej prezentujemy kilka uniwersalnych wskazówek, które warto zastosować przy przygotowywaniu imprez.

REKLAMA

Czym jest event firmowy?

Najprościej rzecz ujmując, jest to impreza sponsorowana przez daną firmę, choć niekoniecznie przez nią zorganizowana. W przypadku tego typu wydarzeń głównym celem może:

  • integracja zespołu,

    REKLAMA
  • budowanie wizerunku marki oraz zaufania wśród odbiorców,

  • podniesienie motywacji pracowników i osób współpracujących z firmą,

  • okazanie wdzięczności pracownikom, kontrahentom lub partnerom biznesowym,

  • promowanie nowych produktów, usług lub idei.

Obecnie firmowe wydarzenia stają się podporą strategii marketingowych stosowanych w przedsiębiorstwach na całym świecie. Regularna organizacja eventów pomaga firmom realizować wyznaczone cele i stawać się bardziej rozpoznawalnymi w branży.

Najpopularniejsze rodzaje eventów firmowych

Wyróżniamy wiele różnych rodzajów eventów firmowych. Tego typu imprezy mogą być zakrojone na różną skalę i przyjmować charakter oficjalny lub nieformalny – w zależności od potrzeb i możliwości firmy. Wśród tych najpopularniejszych wyróżniamy:

  • konferencje – spotkania organizowane w celu omówienia ważnych zagadnień, wymiany doświadczeń czy prowadzenia dyskusji,

  • szkolenia, kursy, warsztaty – spotkania pozwalające budować kompetencje, rozwijać kreatywność oraz podnosić efektywność pracowników,

  • eventy sprzedażowe – wydarzenia branżowe, podczas których firma może zaprezentować swoją ofertę w środowisku i w razie potrzeby połączyć ją ze sprzedażą: https://bluexperience.pl/organizacja-eventow-sprzedazowych/

  • imprezy integracyjne – najbardziej popularna forma budowania relacji między pracownikami; integracyjne eventy firmowe nastawione są głównie na relaks, zabawę i wzmacnianie więzi wewnątrz zespołu,

  • incentive events – różnego typu imprezy służące podnoszeniu motywacji pracowników i innych osób współpracujących z firmą, np. wycieczki zagraniczne, zwiedzanie przedsiębiorstw z branży itp.,

  • gale i jubileusze – uroczyste wydarzenia firmowe, charakteryzujące się podniosłą atmosferą i wyjątkowym klimatem; okazją do świętowania może być np. rocznica założenia spółki, otwarcie nowego oddziału, wprowadzenie na rynek nowego produktu czy podpisanie intratnego kontraktu: https://bluexperience.pl/organizacja-gal-i-jubileuszy/,

  • imprezy okolicznościowe – np. wigilie firmowe, spotkania opłatkowe, ostatni, Halloween itp.

Jak zorganizować event firmowy krok po kroku

Podczas planowania imprezy firmowej należy wziąć pod uwagę kilka znaczących punktów. Przede wszystkim istotne jest określenie oczekiwań odnośnie do danego wydarzenia. Musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: po co organizujemy imprezę firmową? Znając na nie odpowiedź, będziemy w stanie najlepiej dobrać charakter eventu do oczekiwanych rezultatów. Kolejny krok to określenie grupy odbiorców, określenie budżetu i opracowanie scenariusza imprezy. By wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem i zadowalało frekwencją, do realizacji projektu warto podejść nieschematycznie. Wachlarz możliwości jest naprawdę ogromny. Wszystko zależy od pomysłowości pracodawcy i środków finansowych. Kolejna rzecz to wybór dogodnego miejsca i terminu. Data nie powinna kolidować z innymi wydarzeniami branżowymi, miejsce z kolei powinno być ściśle powiązane z szacunkową liczbą gości. Aby efekt naszych działań został zapamiętany na dłużej, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Współpraca z wyspecjalizowaną agencją eventową lub zatrudnienie doświadczonego event managera na pewno się opłaci.

Artykuł sponsorowany

REKLAMA

One thought on “Eventy firmowe – wszystko, co należy na ten temat wiedzieć

  1. lutek pisze:

    EVENTY, jest taka ustawa o ochronie języka polskiego. CO TO ZA SŁOWO?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *