Promocja dowolnej działalności wymagać może bardzo różnych środków – wszystko zależy od jej przedmiotu, skali, grup do których chcemy skierować dany przekaz, czy doraźnych celów konkretnych działań reklamowych. Istnieje jednak szereg metod i narzędzi, które spotykamy nadzwyczaj często, niezależnie od wielu uwarunkowań, a więc np. wszelkiego typu gadżety i inne przedmioty, na które nanoszone zostaje logo danego przedsiębiorstwa. Jak stosować takie rozwiązania efektywnie?
REKLAMAZadbaj o to, aby nośnik Twojej reklamy nie zniknął w szufladzie
REKLAMAW zasadzie niemal każdy nowy typ odzieży, narzędzia, akcesorium elektronicznego czy innego produktu, gdy tylko pojawi się na rynku bądź osiągnie odpowiednio wysoką popularność, zostaje wykorzystany jako gadżet, trudno będzie nam więc wymyślić cokolwiek nowego. Najpierw musimy się jednak zastanowić do czego to właściwie ma nam służyć. Możliwe, że warto zaopatrzyć się w kilka diametralnie różnych wyrobów i w różnej ilości i w tym celu trzeba będzie wyjść poza to, co oferują nam ich dostawcy.
Gadżet może być bardzo prostym i tanim elementem, który, rozprowadzony w dużej liczbie ma przyczynić się do promowanie samej marki, co ma to duże znaczenie – wszystko, co skądś już znamy, odbieramy wszak inaczej. Jego funkcja będzie więc zbliżona do ulotki reklamowej, choć miejsca na treść będzie dużo mniej. Życie takiego akcesorium zwykle nie jest długie, chyba, że da się pogodzić niską cenę z użytecznością – o ile jest to możliwe w przypadku np. otwieracza do butelek, to nie da się za kilka czy kilkanaście złotych za sztukę stworzyć dobrych scyzoryków – takie prawdopodobnie szybko znikną w szufladach. Zanim to się stanie, mogą w jakimś zakresie swoje zadanie spełnić, jeśli tylko atrakcyjna forma pozwoli je szeroko rozprowadzić.
Dłużej będą eksponować nasze logo drobiazgi, które nie będą substytutami niczego – odpowiedniej jakości drobne narzędzia, czy np. pamięci USB – te, dzięki możliwości umieszczania ich w nawet bardzo fantazyjnych obudowach należą do tych, które pozostawiają projektantom szczególne pole do popisu.
Z gadżetu można uczynić prezent towarzyszący folderom czy katalogom pozwalający na zachowanie nas w pamięci po spotkaniu np. na targach. Tu możliwe są różne podejścia – wartość stricte użytkowa nie musi być koniecznością, niekiedy jednak niski koszt nie powinien rzucać się w oczy – wszystko zależy od tego w jakiej liczbie i do kogo dany drobiazg kierujemy.
Spraw, by Twoja siedziba czy punkt usługowy była łatwa do identyfikacji
Osobnym zagadnieniem jest przygotowanie miejsca, w którym spodziewamy się wizyty klientów bądź kontrahentów i jego otoczenia. Łatwość identyfikacji, a także odpowiednio estetyczny wygląd wszelkiego typu nośników może decydować i zainteresowaniu i sposobie, w jaki będziemy postrzegani. Przygotowaniu wszelkiego typu tablic i szyldów należy więc poświęcić dużo uwagi i poprzestawać na prowizorce. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się wycieraczka z logo, jaką dostarcza np. Wytwórnia Wycieraczek Systemowych. Spełnia dwa zadania – poza tym, że jest obszernym ekspozytorem treści, (zbyt mały mógłby w tej roli nie wyglądać dobrze), to chroni nasze podłogi – im większa będzie, tym więcej będzie chłonąć brudu, nawet jeśli wchodzące osoby nie będą zwracać na to uwagi.
Nade wszystko, dbajmy o estetyczną spójność tego, co umieszczamy na wszystkich nośnikach i przedmiotach – mało kto przygląda się takim treściom dłużej – muszą być łatwe do rozpoznania, by pozwalały na łatwe przywoływanie skojarzeń.