Do naszej redakcji dotarła informacja od władz Szpitala im. Świętego Łukasza w Końskich w sprawie spleśniałego chleba, który kilka dni temu jedna z pacjentek otrzymała na śniadanie. Dyrekcja lecznicy jest oburzona zdarzeniem, zapowiada wzmożone kontrole firmy zajmującej się wydawaniem posiłków.
REKLAMAPrzypomnijmy, że pani Marta na jednym z forów dyskusyjnych opublikowała zdjęcia posiłku, który otrzymała przebywając w Szpitalu im. św. Łukasza w Końskich na oddziale położniczym. Widać na nim chleb, który jest spleśniały. Szczegóły i więcej zdjęć znajdziecie TUTAJ. Warto dodać, że po naszej publikacji sprawą zainteresowały się ogólnopolskie media – informacje przekazały także między innymi Onet oraz Fakt.
W swoim wpisie młoda matka informowała, że sprawę przekażę dalej, nie poprzestanie na facebookowym poście. –„Gdy tylko zostanę dziś wypuszczona, udam się do jakiegoś człowieka odpowiedzialnego za jedzenie” – pisze p. Marta i dodaje –„Niestety dla szpitala na poście się nie skończy” – zapowiadała młoda matka.
REKLAMAJak można się domyślić publikacja zdjęć wzbudziła powszechne oburzenie wśród konecczan. Dzisiaj od dyrektora Szpitala im. św. Łukasza w Końskich Wojciecha Przybylskiego otrzymaliśmy obszerne wyjaśnienia w tej sprawie. Czytamy między innymi o tym, że pracownicy lecznicy podjęli działania tuż po zgłoszeniu przez pacjentkę informacji, że z chlebem coś jest nie tak. – „Po zgłoszeniu tego zdarzenia przez pacjentkę, chleb został zabrany i wymieniony na dobry, informacje zgłoszono do kuchni. Położna sporządziła notatkę i zgłosiła ten incydent przełożonym.” – można przeczytać w oświadczeniu.
Kolejnego dnia osoby odpowiedzialne podejmowały kolejne działania. –„W dniu 6 sierpnia (w poniedziałek) zgodnie z warunkami umowy 252/JK/18/18 z dnia 25.04.2018 r. na wykonywanie usługi przygotowania, gotowania i rozwożenia posiłków oraz prowadzenia bufetu, zawartej pomiędzy Zespołem Opieki Zdrowotnej w Końskich, a Vendi Servis sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, została powołana komisja, która potwierdziła wyżej opisane zdarzenie i nałożyła karę za stwierdzenie rażących nieprawidłowości w wykonywaniu przedmiotu w/w umowy, tj. dostarczenie i podanie do spożycia na śniadanie w dniu 05 sierpnia 2018 r. spleśniałego chleba.” – czytamy w dalszej części pisma.
W dalszej części dyrektor szpitala wyjaśnia dlaczego do maja to akurat ta firma zajmuje się żywieniem koneckich pacjentów, wyraża ubolewanie że taka sytuacja miała miejsce oraz broni pracowników ZOZ, którzy w jego mniemaniu zareagowali prawidłowo.
Poniżej publikujemy całość wyjaśnień, które wpłynęły do naszej redakcji:
Wyjaśnienie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Końskich
W dniu 5 sierpnia 2018 roku w oddziale ginekologiczno – położniczym pracownicy firmy przygotowującej i dostarczającej posiłki podali pacjentce na śniadanie spleśniały chleb pszenny. Po zgłoszeniu tego zdarzenia przez pacjentkę, chleb został zabrany i wymieniony na dobry, informacje zgłoszono do kuchni. Położna sporządziła notatkę i zgłosiła ten incydent przełożonym. W dniu 6 sierpnia (w poniedziałek) zgodnie z warunkami umowy 252/JK/18/18 z dnia 25.04.2018 r. na wykonywanie usługi przygotowania, gotowania i rozwożenia posiłków oraz prowadzenia bufetu, zawartej pomiędzy Zespołem Opieki Zdrowotnej w Końskich, a Vendi Servis sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, została powołana komisja, która potwierdziła wyżej opisane zdarzenie i nałożyła karę za stwierdzenie rażących nieprawidłowości w wykonywaniu przedmiotu w/w umowy, tj. dostarczenie i podanie do spożycia na śniadanie w dniu 05 sierpnia 2018 r. spleśniałego chleba.
Firma Vendi Servis Sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, świadczy usługę żywienia w ZOZ w Końskich od 01 maja 2018 roku. Firma ta została wyłoniona w drodze przetargu na okres jednego roku. Przy wyborze firmy żywieniowej wzięto pod uwagę nie tylko cenę, ale również jakość udzielanych usług, potwierdzoną pozytywnymi referencjami.
Naganna jakość świadczonej przez firmę w ten sposób usługi, psuje nie tylko wizerunek ZOZ w Końskich, ale także naraża pacjentów naszego Szpitala na straty zdrowotne i moralne. Pacjent, zgłaszając się do akredytowanej placówki ochrony zdrowia jaką jest ZOZ w Końskich, liczy na wysoki standard nie tylko udzielanych mu świadczeń medycznych, ale także świadczeń dodatkowych, jakimi są miedzy innymi usługi żywienia pacjentów. Podanie spleśniałego chleba świadczy o tym, iż pracownicy Vendi Servis sp. z o.o. nie wykonują swoich obowiązków w sposób prawidłowy. Dyrekcja ZOZ w Końskich zobowiązuje się wzmóc nadzór nad jakością posiłków wydawanych pacjentom Szpitala przez pracowników firmy.
Podkreślamy, że personel Szpitala zareagował natychmiast w sposób właściwy. Chleb został wymieniony, sprawdzono jego datę przydatności do spożycia, która była prawidłowa. Niemniej jednak uznajemy za karygodne nie sprawdzenie przez personel firmy Verdi Serwis sp. z o.o. jakości wydawanej porcji.
Dyrekcja ZOZ w Końskich wyraża ubolewanie, że taka sytuacja miała miejsce
w Szpitalu i zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych działań, mających na celu zapobieżenie w przyszłości takim incydentom.
Wojciech Przybylski
Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Końskich
[…] AKTUALIZACJA: Otrzymaliśmy wyjaśnienia od dyrekcji Szpitala w Końskich – możecie przeczytać je TUTAJ. […]