REKLAMA

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Prowadzisz firmę usługową i nie jesteś pewien, czy SEO to dobry pomysł na promocję biznesu? Pozycjonowanie lokalne może pomóc w dotarciu do nowych klientów i podniesieniu zainteresowania Twoją ofertą. Jedyne, czego potrzeba, to sprawdzona agencja SEO, mogąca zaopiekować się stroną internetową i poprowadzić ją do sukcesu.

REKLAMA


Pozycjonowanie stron lokalnych różni się od tradycyjnych metod. Jest bardziej skupione na zwiększaniu widoczności w obrębie konkretnej lokalizacji – na przykład pewnego miasta. Algorytm Google jest w stanie określić, gdzie znajduje się użytkownik szukający danego hasła. Wyświetli zatem inne wyniki, niż osobie przebywającej w innym miejscu. Wszystko po to, by przedstawić jak najbardziej trafny wybór. Dobry pozycjoner będzie wiedział jak sprawić, by Twoja firma pojawiała się wyżej pod lokalne frazy. Do popularnych metod należą między innymi:

Nasycenie treści słowami kluczowymi zawierającymi nazwę miejscowości

REKLAMA

Podstawowy krok to napisanie takich treści na stronie, by jednoznacznie mówiły o mieście, w którym oferujemy usługi. Czasem wystarczy zawrzeć kilka razy jego nazwę. W innych przypadkach może wystarczyć nawet sam adres lub mapka w stopce. Pozycjoner zaproponuje najlepsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę możliwości serwisu oraz jego potrzeby. Ważne jest to, by przemycić na stronie informację o jej lokalizacji. Następnie robot Google odczyta te dane i na tej podstawie wyświetli Twoją stronę odpowiednim osobom.

Optymalizacja Google My Business (Google Moja Firma)

Wizytówki GMB to jedne z najlepszych wskaźników, na których opiera się pozycjonowanie lokalne. Każda firma usługowa powinna stworzyć i zoptymalizować własną. Pozycjoner będzie w stanie pomóc zoptymalizować wizytówkę oraz podpowiedzieć najlepsze praktyki. Na pewno warto dodać opis działalności, kilka zdjęć oraz poprosić zadowolonych klientów o pozostawienie opinii. Dzięki temu wkrótce wizytówka pojawi się na mapie i w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, by regularnie aktualizować na przykład godziny otwarcia czy numer telefonu. Wielu użytkowników sugeruje się informacjami, które zobaczą w wizytówce.

Zdobywanie linków z serwisów lokalnych

Aby przekonać algorytm Google o tym, że nasza strona jest wiarygodna i ceniona, powinniśmy ją linkować. Pozycjonowanie lokalne zakłada specjalny sposób pozyskiwania linków. Pozycjoner odnajduje miejscowe, renomowane serwisy (na przykład zbierające okoliczne informacje, lub informujące o ciekawych wydarzeniach) i na nich pozostawia odnośnik do Twojego serwisu. W ten sposób stawiamy kolejną cegiełkę rozumienia lokalizacji przez algorytm Google. Jeśli strona zawiera słowa kluczowe z nazwą danego miasta, posiada wizytówkę GMB na tym adresie, a dodatkowo linkowana jest z miejscowych serwisów, wkrótce zacznie pojawiać się wyżej na zapytania związane z tym miejscem.
Pozycjonowanie stron lokalnych to specjalna forma SEO, która umożliwia lepsze wyniki dla mniejszych firm o ograniczonym zasięgu. Dobra agencja (więcej o ofercie SEO) podniesie widoczność Twojej firmy w Internecie za pomocą konsekwentnych działań zorientowanych na najbliższą okolicę.

Artykuł sponsorowany

REKLAMA

Dodaj komentarz