Gdzie jest moja paczka?
“Gdzie jest moja paczka?!” wrzeszczał Janusz w słuchawkę telefonu psując i tak nienajlepszy dzień dziewczyny z infolinii, która bezskutecznie próbowała go przekonać żeby się na chwilę przymknął i dał sobie wytłumaczyć jak może znaleźć tą swoją paczkę w serwisie internetowym firmy. To czego Janusz nie wiedział, to że odpowiedź na pytanie “Gdzie jest moja paczka?” bardzo łatwo uzyskać i nie trzeba w tym celu być nieuprzejmym wobec pracowników operatora. Rozwiązaniem problemu Janusza jest śledzenie przesyłek. To znaczy, jest ono rozwiązaniem tego konkretnego problemu z paczką, który ma Janusz. Niestety ogólnego problemu bycia panem Januszem nie da się rozwiązać aż tak łatwo.
Śledzenie paczek na kilka sposobów
Podstawowy system śledzenia przesyłek jest zapewne dostępny na stronie internetowej operatora. Powinno to być banalnie proste: wystarczy wpisać numer przesyłki albo listu przewozowego w formularzu na stronie internetowej operatora, a na ekranie powinien pojawić się status przesyłki. Status to po prostu informacja o tym gdzie przesyłka jest i co się z nią dzieje. Osobom, które często korzystają z usług jednej firmy przynajmniej niektóre z nich oferują możliwość założenia konta w systemie. Warto to zrobić żeby oszczędzić sobie konieczności wpisywania 12-cyfrowego numeru przesyłki. Na koncie w systemie powinna być lista wszystkich przesyłek nadanych przez lub zaadresowanych do użytkownika przesyłek. Niektórzy operatorzy oferują też dedykowane aplikacje na telefony komórkowe i tablety. Po zainstalowaniu takiej aplikacji i rejestracji w systemie użytkownik uzyskuje dostęp do listy przesyłek, których status może sprawdzić w każdej chwili. Powinna być też możliwość włączenia automatycznych powiadomień o zmianie statusu przesyłek. W przypadku aplikacji InPostu istnieje też możliwość sprawdzenia statusu przesyłek nawet bez rejestracji poprzez wpisanie numeru.
Śledzenie przesyłek na uspokojenie
Dlaczego firmy oferują klientom takie rozwiązania? Przede wszystkim żeby oszczędzić im stresu. Jeżeli klienta niepokoi los przesyłki może skorzystać z opcji śledzenia paczek i dowiedzieć się gdzie właściwie jest i co się z nią dzieje. Dowie się wtedy, że paczka nie zaginęła i kiedy mniej więcej może się jej spodziewać, co bywa bardzo uspokajające. Bardziej praktycznym celem śledzenia przesyłek jest organizacja czasu. Główną wadą przesyłek kurierskich jest konieczność spotkania się z kurierem w określonym miejscu i czasie. Śledzenie paczek pozwala klientowi przygotować się na to spotkanie. Jeżeli przesyłka jest w sortowni na drugim końcu kraju, to klient może być spokojny, że jeśli wyjdzie na zakupy, to kurier nie pocałuje w tym czasie klamki. Jeżeli zaś została już wydana kurierowi, to klient wie, że lepiej żeby był tam gdzie paczka ma być dostarczona. Jeżeli zamówił przesyłkę pobraniową – wie, że powinien w tym dniu mieć przy sobie odpowiednią kwotę. Jeżeli zamówił paczkę do paczkomatu lub punktu odbioru, to wiedząc, że paczka prawdopodobnie zostanie dziś dostarczona, może zaplanować sobie resztę dnia z uwzględnieniem wycieczki do paczkomatu lub punktu odbioru paczek. Nie zatankuje rano samochodu, wiedząc, że po południu pewnie będzie musiał podjechać do paczkomatu na stacji benzynowej.
Artykuł sponsorowany
[…] wygodna możliwość otwierania skrytek zdalnie, szczegółowa informacja o przychodzących do nas paczkach, jak i tych które wysyłamy. Inpost Mobile to centrum zarządzania twoimi przesyłkami – […]