Raport firmy GfK dla dostawcy szybkiego łącza Internetowego Nexera wykazuje wyraźnie, że środowisko pracy zmieniło bezpowrotnie lokalizację. Z aglomeracji miejskich przeniosło się do Internetu. Aby nadążyć za postępem, zdobyć ciekawą pracę, jedynym słusznym rozwiązaniem dla mieszkańców naszego województwa okazuje się być praca zdalna lub hybrydowa.
REKLAMA
Na zlecenie Nexery firma GfK zajmująca się badaniem rynku na podstawie ankiet, w styczniu 2022 r. wydała raport #RegionyNEXERY2022, z którego wynika, że ponad 1/3 mieszkańców województwa świętokrzyskiego w wieku 25-40 lat nie jest zadowolona z wysokości swoich zarobków i nie widzi dla siebie perspektyw zawodowych w regionie, dlatego planuje przeprowadzkę w ciągu najbliższych 3 lat. Ponadto 26% respondentów uważa region świętokrzyski za mało atrakcyjny dla zakładania i prowadzenia biznesu, i tylko 25%, czyli co czwarty, jest zadowolony ze swego zatrudnienia. Jak można to zmienic?
REKLAMAGros, bo 45% ankietowanych, jest za zwiększeniem potencjału inwestycyjnego naszego województwa. Pandemia pokazała wszystkim nowe możliwości i przyniosła nieodwracalne zmiany, za którymi należy podążyć, mianowicie na atrakcyjność regionu niebagatelny wpływ ma digitalizacja usług i biznesów. Możliwość zdalnej pracy i nauki, dokonywania transakcji i zakupów, utrzymywania kontaktów i prowadzenia reklamy poprzez Internet, niweluje wiele barier istniejących w świecie rzeczywistym.
27 proc. mieszkańców uważa, że łatwy dostęp do Internetu umożliwi migrację biznesu z aglomeracji na tereny mniej zurbanizowane. Dostęp do nowoczesnej infrastruktury technicznej i szybkiego łącza światłowodowego jest tym, co bezpośrednio przełoży się na podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu. 55% ankietowanych wręcz bardziej preferuje pracę zdalną lub hybrydową od stacjonarnej, a i dla pracodawców homeoffice często jest to tańsza i wygodniejsza forma zarabiania.
Nie tylko pracownicy etatowi, ale i przedsiębiorcy mają tego świadomość. Dlatego w regionie świętokrzyskim 69 proc. firm, które posiadają stałe łącze internetowe, deklaruje korzystanie z najlepszego obecnie, czyli ze światłowodu. W każdym kolejnym roku liczba jego użytkowników rośnie. Przykładowo w ubiegłym, wskaźnik ten wynosił 57 proc.
Nexera to pierwszy w Polsce wyłącznie hurtowy operator telekomunikacyjny o dużej skali, rozwijający światłowodową sieć dostępową (NGA) o wysokiej przepustowości (min. 100 Mb/s). Na bazie Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC) buduje sieć światłowodową w 14 obszarach centralnej i północno-wschodniej Polski.
– ,,Jako firma budująca i rozwijająca infrastrukturę szerokopasmową na terenie województwa świętokrzyskiego cieszymy się, że wielu mieszkańców dostrzega pozytywny wpływ światłowodu na atrakcyjność inwestycyjną regionu. Dostęp do szybkiego internetu umożliwia pracownikom oraz firmom rozwój np. poprzez korzystanie ze szkoleń i kursów online podnoszących kompetencje. Prowadzenie aktywnej działalności w sieci może także przyciągnąć nowych klientów i inwestorów. Nasze badanie wykazało, że zapotrzebowanie na szybki i stabilny Internet nigdy nie było większe, a powszechny dostęp do sieci światłowodowej bezpośrednio podnosi atrakcyjność miejsca zamieszkania, a także jakość życia i pracy zawodowej” ‒ mówi Jacek Wiśniewski, prezes Nexery.
Docelowo w zasięgu najnowocześniejszej sieci światłowodowej znajdzie się ponad 1 mln gospodarstw domowych oraz prawie 3 tys. szkół i jednostek edukacyjnych, objęte siecią Nexery poprzez dofinansowanie z POPC oraz w ramach realizacji projektów własnych. Ciągle przyłączają się kolejni.
Nexera to ceniony dostawca Internetu, cieszący się uznaniem w całej Europie. W 2022 r. operator uzyskał wyróżnienie w konkursie Mocarze HiperAutomatyzacji 2022. W maju br. prezes Nexery, Jacek Wiśniewski, został uhonorowany prestiżową nagrodą FTTH Individual Award 2022. Przyznawane przez branżową organizację FTTH Council Europe laury są wyrazem szczególnego uznania dla osób i organizacji, które aktywnie przyczyniły się do przyspieszenia rozwoju sieci światłowodowej w Europie.
Nota metodologiczna
Raport #RegionyNEXERY2022 to czwarta edycja autorskiego badania Nexery, które zostało zrealizowane przez firmę GfK w styczniu 2022 r. Jest jednym z najbardziej przekrojowych źródeł wiedzy o polskich internautach na obszarach, na których brakuje dostępu do szerokopasmowego Internetu lub dostęp do niego jest ograniczony. Badanie przeprowadzono w pięciu grupach docelowych – wśród mieszkańców, nauczycieli, przedsiębiorców i urzędników z Regionów NEXERY – w sumie 1600 ankiet, oraz reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie obywateli n=1000.