REKLAMA

Jak przygotować projekt przy zamówieniu wizytówki

Mimo ogromnego wykorzystania Internetu do działalności biznesowej wizytówki nadal są powszechnie wykorzystywane. To one pozwalają na szybkie i bezproblemowe przekazanie danych adresowych i kontaktowych firmy. Wystarczy wręczyć potencjalnemu klientowi bądź kontrahentowi wizytówkę, aby miał on wszystkie niezbędne dane. Obecnie ogromną popularnością cieszą się wizytówki online, czyli takie, które można zamówić bez konieczności wychodzenia z domu czy firmy. Decydując się na zakup wizytówek w drukarni online, musisz zadbać o odpowiednie przygotowanie projektu.

REKLAMA

Jaki powinien być format pliku?

Jeśli chcesz wysłać do drukarni gotowy projekt stworzony samodzielnie, musisz pamiętać, aby postawić na odpowiedni rodzaj pliku. Wielu klientów decyduje się na przysłanie projektu, zapisując go wcześniej w edytorze tekstu. Tymczasem nie jest to program przeznaczony do tworzenia projektów graficznych. W efekcie drukarnia internetowa będzie miała mocno utrudnioną pracę. Decydując się na wizytówki online, pamiętaj, aby postawić na plik graficzny. W razie wątpliwości skontaktuj się z drukarnią i dokładnie dopytaj, jaki format jest najbardziej pożądany. Profesjonalne doradztwo w kwestii realizacji zamówienia wizytówek znajdziesz na stronie: https://www.openprint.pl/kategoria/wizytowki.

REKLAMA

Jaki rozmiar wizytówki wybrać?

Przygotowując projekt wizytówki online, pamiętaj, aby postawić na odpowiedni rozmiar wizytówki. Najbardziej standardowe są wizytówki, których rozmiar wynosi 90×50 mm. Takie z łatwością zmieszczą się w wizytowniku, można je schować również w portfelu. Pamiętaj, że oczywiście możesz postawić na wizytówki o niestandardowym rozmiarze, ale musisz wówczas liczyć się z tym, że trudno będzie je gdziekolwiek schować. Efekt może być taki, że wizytówka po prostu szybko trafi do kosza, a tym samym nie spełni swojej roli.

Jaka powinna być przestrzeń kolorystyczna wizytówek?

Decydując się na wizytówki online, musisz pamiętać o odpowiedniej przestrzeni kolorystycznej. Jednocześnie musisz pamiętać, że nie jest to tym samym, co kolory wykorzystane przez Ciebie w projekcie. Najlepiej, jeśli do drukarni trafi projekt wykonany w przestrzeni kolorystycznej CMYK. Pamiętaj, że ludzkie oko postrzega kolory nieco inaczej. Podobnie jest, jeśli chodzi o barwy wyświetlane przez nasze monitory i nie tylko. Jeśli postawisz na CMYK, możesz mieć pewność, że drukarnia z łatwością zrealizuje Twoje zamówienie, a kolory na gotowej wizytówce będą prezentowały się naprawdę bardzo dobrze.

Jakie kroje czcionki wybrać?

Decydując się na wizytówki online, musisz pamiętać, aby wybrać odpowiedni krój czcionki. Musisz wiedzieć, że w istotny sposób wpływa on na to, jak wizytówka będzie się prezentować, a tym samym jak będzie odbierana przez osoby, do których trafi. Fachowcy podkreślają, że najlepiej sprawdzają się czcionki naprawdę proste. Charakteryzują się one tym, że zdecydowanie łatwiej jest odczytać napisany nimi tekst. Bardzo ozdobne czcionki wprawdzie ładnie wyglądają, ale są mało funkcjonalne. Ich wybór jest więc mocno ryzykowny. Pamiętaj, że wizytówka ma do spełnienia określoną rolę – ma dostarczać informacji na temat Twojej firmy. Kiedy będzie mało czytelna, może się nie sprawdzić.

artykuł sponsorowany 

REKLAMA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *