Polskie Koleje Państwowe poinformowały samorząd gminy Końskie o zamiarze likwidacji niestrzeżonych przejść kolejowych wzdłuż trasy numer 25 w związku z zamiarem jej przebudowy oraz elektryfikacji. To dla wielu mieszkańców regionu oznacza spore utrudnienia w przemieszczaniu się.
REKLAMA![](https://tkn24.pl/wp-content/uploads/2021/02/DachBud2021.gif)
Problem dotyczy przejścia w Wąsoszu, trzech przejść w Górnym Młynie, a także jednego w Kornicy. Wszystkie one w mniejszym lub większym stopniu są użytkowane obecnie przez pieszych. Największym zainteresowaniem cieszy się główne przejście z Górnego Młyna na drogę będącą przedłużeniem ulicy Folwarcznej -„Wolelibyśmy by zostało utrzymane – nawet jako strzeżone i nawet na warunkach udziału gminy Końskie w utrzymaniu tego przejścia” – mówi Krzysztof Obratański, burmistrz miasta i gminy Końskie.
Tutaj rozmowy z PKP jeszcze trwają, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że to kluczowe dla Górnego Młyna przejście zostanie zlikwidowane. Pozostałe niestrzeżone przejścia niemal na pewno już niebawem zostaną przez PKP zamknięte.
REKLAMA![](https://tkn24.pl/wp-content/uploads/2024/07/Smart-lipiec-2024.gif)
![](https://tkn24.pl/wp-content/uploads/2024/06/DJ-JAKUB.gif)
Do likwidacji ma też pójść kładka od ulicy 1 Maja do ulicy Fabrycznej w samych Końskich, a zastąpi ją chodnik ułożony okrężną drogą –„PKP przyjrzała się samemu stanowi technicznemu tego przejścia i swoim planom. Z nich wynikało, że faktycznie stan jest zagrażający korzystającym. Dalej, że próba remontu kładki to wejście w bardzo wysokie koszty, a po trzecie że wobec planów elektryfikacji remont kładki jest pozbawiony sensu, bo tak czy inaczej dla potrzeb elektryfikacji trzeba będzie przejście podnieść do góry by zmieściły się tam sieci trakcyjne. W związku z tym PKP planuje nie tylko zamknięcie całości przejścia, ale i demontaż, rozbiórkę tego przejście niekolizyjnego […] Według naszej opinii to ciąg pieszy będący kontynuacją ulicy 1 Maja do ulicy Fabrycznej, a więc jest w ciągu drogi wojewódzkiej. Na dodatek nie ma alternatywy, bo nie ma chodnika na całej 1 Maja, a przejście kolejowe jest tylko przejazdem – nie ma tam części dla pieszych” – dodaje Obratański.
Po interwencji gminnego samorządu Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich zobowiązał się w tym miejscu do wybudowania chodnika naziemnego i przejścia wzdłuż obecnego przejazdu.
A czy przynajmniej część z zamykanych niestrzeżonych przejść dla pieszych zostanie zastąpiona strzeżonymi? O tym póki co nie wiadomo, ale sytuacja wyjaśni się kiedy koleje rozpoczną remont linii nr 25. Przypomnijmy, że obok istniejącego ma powstać drugi, nowy tor, a cały trakt przewidziano do elektryfikacji.
Może PKP przypomniało by sobie, że istnieją jeszcze takie rozwiązania jak przejście podziemne a nie zawsze po taniości. A ludzie niech sobie giną na takich niestrzeżonych przejściach czy przejazdach.
Ludzie to wszystko z dbałości o wasze bezpieczeństwo. Mandaty w ruchu drogowym też podniesiono z dbałości o wasze bezpieczeństwo, żeby wam nic nie zagrażało. Pod pozorem dbałości o bezpieczeństwo rząd łupi nasze kieszenie. I tak jak to powiedział Kurski „ciemny lud to kupi”
Czekamy na przyjazd zwariowanego Dudu na peron to od razu wrócą połączenia. Chociaż teraz sezon na narty się zbliża.