Ruszyła rekrutacja wolontariuszy do kolejnej edycji Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości. Łącznie potrzeba ponad 12 tys. wolontariuszy – Liderów i SuperW. W tym roku Akademia Przyszłości odbędzie się po raz osiemnasty, a Szlachetna Paczka już po raz dwudziesty.
REKLAMABez Wolontariuszy Szlachetna Paczka i Akademia Przyszłości nie mogłyby się odbyć. SuperW Szlachetnej Paczki zbierają historie potrzebujących rodzin i diagnozują ich potrzeby. To dzięki nim darczyńcy mogą przygotować konkretną i dedykowaną pomoc. SuperW utrzymują z nimi kontakt również po przekazaniu pomocy w trakcie Weekendu Cudów, wspierając w drodze do wyjścia z trudnej sytuacji. Nad wszystkim czuwają Liderzy Paczki, czyli wolontariusze, którzy koordynują pracę z rodzinami w poszczególnych rejonach programu.
REKLAMASuperW Akademii Przyszłości stają się dla swoich małych studentów towarzyszami w drodze do budowania poczucia własnej wartości. Dzięki cotygodniowym spotkaniom dzieci zaczynają dostrzegać swoje mocne strony, odkrywać talenty i pokonywać kolejne bariery. Aż 82% dzieci po udziale w Akademii zaczyna wierzyć w siebie, a 74% poprawia swoje wyniki w nauce. Wolontariusz staje się dla nich często jedną z najważniejszych osób w życiu. Podobnie jak w Szlachetnej Paczce koordynacją działań SuperW Akademii zajmują się Liderzy – wolontariusze wspierający program społeczny w poszczególnych szkołach rozsianych po całej Polsce. Jeżeli masz zdolności przywódcze i chcesz doskonalić umiejętność planowania, zarządzania projektami i ludźmi, zgłoś się do roli Lidera Akademii lub Paczki na www.superw.pl.
By dołączyć do wolontariatu i zostać wolontariuszem Szlachetnej Paczki lub Akademii Przyszłości, należy wypełnić krótki formularz na stronie www.superw.pl, spotkać się z lokalnym koordynatorem projektu i odbyć szkolenie wdrożeniowe online.
W zeszłym roku wsparcie otrzymało ponad 14,5 tysiąca rodzin z całego kraju, a łączna wartość przekazanych paczek sięgnęła niemal 46 mln zł. Z kolei w roku szkolnym 2019/20 Akademię Przyszłości ukończyło ponad 2 tys. dzieci.