Już w lipcu mają ruszyć pierwsze prace na peronach w Końskich, ale i w Stąporkowie oraz mniejszych miejscowościach powiatu koneckiego: Wólce Plebańskiej, Czarnieckiej Górze, Kornicy i Rudzie Białaczowskiej. W grudniu ma być zaś uruchomiona linia, która przywróci w naszym regionie kolejowy transport pasażerski na trasie Skarżysko – Końskie – Tomasz Mazowiecki. Perony mają być bezpieczne, staną na nich wiaty i oświetlenie. Nie ma jednak mowy o remoncie dworców. Transport ma być zaś prowadzony przynajmniej póki co składami spalinowymi. Na końcu artykułu znajdziecie planowany przebieg trasy wraz z wyznaczonymi przystankami.
REKLAMANa trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotują stacje i przystanki do obsługi pasażerskiej. W lipcu planowane jest rozpoczęcie prac -„W grudniu, po 13 latach podróżni skorzystają z połączeń między województwami świętokrzyskim i łódzkim. Na prace przeznaczono ok. 25 mln zł ze środków budżetowych” – informuje zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
REKLAMAWyremontowane mają zostać perony na stacjach i przystankach: Skarżysko Milica, Bliżyn, Stąporków, Końskie. Przygotowane zostaną tam bezpieczne dojścia w poziomie szyn, dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Perony będą oświetlone oraz wyposażone w wiaty i ławki. Zapewnione zostanie czytelne oznakowanie oraz tablice z informacyjne z rozkładami jazdy. Dla rowerzystów ustawione zostaną stojaki na rowery.
Na mniejszych przystankach Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Opoczno, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń ustawione zostaną wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Aby podróżni mogli bezpiecznie wsiadać do pociągów, przygotowane będzie oświetlenie oraz poprawiona ma zostać nawierzchnia peronów.
Pierwsze prace rozpoczną się już w lipcu.
Zadanie obejmuje też punktową naprawę torów i wymianę dwóch rozjazdów. Poprawiona zostanie nawierzchnia na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Bliżynie i Końskich. Przypomnijmy, że obecnie na trasie Skarżysko Kamienna – Tomaszów Mazowiecki prowadzony jest ruch towarowy.
O powrocie osobowego transportu kolejowego do powiatu koneckiego informowaliśmy już w czerwcu – TUTAJ. Przypomnijmy, że powrót kolei nie oznacza elektryfikacji linii nr 25. Trasę mają obsługiwać lokomotywy spalinowe, a docelowo w ciągu kilku najbliższych lat – hybrydowe. Nie ma też mowy o remoncie budynków dworców – choćby tego w Końskich, czy w Czarnieckiej Górze.
Planowany przebieg przywracanej trasy (pogrubiamy przystanki w powiecie koneckim): Tomaszów Mazowiecki – Jeleń – Bratków – Szadkowice – Słomianka – Opoczno – Sitowa – Petrykozy – / granica województwa /- Ruda Białaczowska – Kornica – Końskie – Wąsosz Konecki – Czarniecka Góra – Stąporków – Wólka Plebańska – Sołtyków – Gilów – Bliżyn – Brzask – Skarżysko Milica – Skarżysko Kamienna.
A droga do peronów to jak będzie? Bo ten plac dworcowy to chyba sprzedany jest.
A pasażerowie będą?W 2009 roku pociągi przestały jeździć bo woziły powietrze i ktoś stwierdził że kolej ma same straty.A do Opoczna czy do Skarżyska jeżdżą busy.Poza tym większość społeczeństwa jest zmotoryzowana,a bywa tak że w rodzinie jest kilka samochodów.
Większość społeczeństwa…
A czym mniejszość ma dojechać ze wsi koneckiej do pracy w Skarżysku poza godzinami jazd busów?
Czym ma dojechać student do domu wracający nocnym pociągiem?
Niczym. Pieszo, bo tu na stopa nikt nie weźmie. Tacy „dobrzy” ludzie. Wszystko się musi liberalnemu parchowi opłacać. Ratowanie życia też…
[…] do regionu kolejowego, transportu osobowego. O tym, że pociągi wrócą do Końskich pisaliśmy TUTAJ. Znajdziecie tam także projektowaną trasę połączenia przez nasz […]
[…] grudnia do Końskich ma powrócić kolej osobowa. Szczegółowo informowaliśmy o tym TUTAJ. Co mieszkańcy Końskich sądzą o przywróceniu transportu kolejowego do naszego […]
Dobrze, oby często kursowały z Opoczna to się łatwo dojedzie do Warszawy.