REKLAMA

Konecki Szpital odnosi się do afery ze spleśniałym chlebem

Do naszej redakcji dotarła informacja od władz Szpitala im. Świętego Łukasza w Końskich w sprawie spleśniałego chleba, który kilka dni temu jedna z pacjentek otrzymała na śniadanie. Dyrekcja lecznicy jest oburzona zdarzeniem, zapowiada wzmożone kontrole firmy zajmującej się wydawaniem posiłków. 

REKLAMA

Pani Marta przebywając na oddziale położniczym otrzymała spleśniały chleb.

Przypomnijmy, że pani Marta na jednym z forów dyskusyjnych opublikowała zdjęcia posiłku, który otrzymała przebywając w Szpitalu im. św. Łukasza w Końskich na oddziale położniczym. Widać na nim chleb, który jest spleśniały. Szczegóły i więcej zdjęć znajdziecie TUTAJ. Warto dodać, że po naszej publikacji sprawą zainteresowały się ogólnopolskie media – informacje przekazały także między innymi Onet oraz Fakt.

REKLAMA

W swoim wpisie młoda matka informowała, że sprawę przekażę dalej, nie poprzestanie na facebookowym poście. –„Gdy tylko zostanę dziś wypuszczona, udam się do jakiegoś człowieka odpowiedzialnego za jedzenie” – pisze p. Marta i dodaje –„Niestety dla szpitala na poście się nie skończy” – zapowiadała młoda matka.

Jak można się domyślić publikacja zdjęć wzbudziła powszechne oburzenie wśród konecczan. Dzisiaj od dyrektora Szpitala im. św. Łukasza w Końskich Wojciecha Przybylskiego otrzymaliśmy obszerne wyjaśnienia w tej sprawie. Czytamy między innymi o tym, że pracownicy lecznicy podjęli działania tuż po zgłoszeniu przez pacjentkę informacji, że z chlebem coś jest nie tak. – „Po zgłoszeniu tego zdarzenia przez pacjentkę, chleb został zabrany i wymieniony na dobry, informacje zgłoszono do kuchni. Położna sporządziła notatkę i zgłosiła ten incydent przełożonym.” – można przeczytać w oświadczeniu.

Kolejnego dnia osoby odpowiedzialne podejmowały kolejne działania. –„W dniu 6 sierpnia (w poniedziałek) zgodnie z warunkami umowy 252/JK/18/18 z dnia 25.04.2018 r. na wykonywanie usługi przygotowania, gotowania i rozwożenia posiłków oraz prowadzenia bufetu, zawartej pomiędzy Zespołem Opieki Zdrowotnej w Końskich, a Vendi Servis sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, została powołana komisja, która potwierdziła wyżej opisane zdarzenie i nałożyła karę za stwierdzenie rażących nieprawidłowości w wykonywaniu przedmiotu w/w umowy, tj. dostarczenie i podanie do spożycia na śniadanie w dniu 05 sierpnia 2018 r. spleśniałego chleba.” – czytamy w dalszej części pisma.

W dalszej części dyrektor szpitala wyjaśnia dlaczego do maja to akurat ta firma zajmuje się żywieniem koneckich pacjentów, wyraża ubolewanie że taka sytuacja miała miejsce oraz broni pracowników ZOZ, którzy w jego mniemaniu zareagowali prawidłowo.

Poniżej publikujemy całość wyjaśnień, które wpłynęły do naszej redakcji:

Wyjaśnienie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Końskich

 

W dniu 5 sierpnia 2018 roku w oddziale ginekologiczno – położniczym pracownicy firmy przygotowującej i dostarczającej posiłki podali pacjentce na śniadanie spleśniały chleb pszenny. Po zgłoszeniu tego zdarzenia przez pacjentkę, chleb został zabrany i wymieniony na dobry, informacje zgłoszono do kuchni. Położna sporządziła notatkę i zgłosiła ten incydent przełożonym. W dniu 6 sierpnia (w poniedziałek) zgodnie z warunkami umowy 252/JK/18/18 z dnia 25.04.2018 r. na wykonywanie usługi przygotowania, gotowania i rozwożenia posiłków oraz prowadzenia bufetu, zawartej pomiędzy Zespołem Opieki Zdrowotnej w Końskich, a Vendi Servis sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, została powołana komisja, która potwierdziła wyżej opisane zdarzenie i nałożyła karę za stwierdzenie rażących nieprawidłowości w wykonywaniu przedmiotu w/w umowy, tj. dostarczenie i podanie do spożycia na śniadanie w dniu 05 sierpnia 2018 r. spleśniałego chleba.

 

Firma Vendi Servis Sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi, świadczy usługę żywienia w ZOZ w Końskich od 01 maja 2018 roku. Firma ta została wyłoniona w drodze przetargu na okres jednego roku. Przy wyborze firmy żywieniowej wzięto pod uwagę nie tylko cenę, ale również jakość udzielanych usług, potwierdzoną pozytywnymi referencjami.

 

Naganna jakość świadczonej przez firmę w ten sposób usługi, psuje nie tylko wizerunek ZOZ w Końskich, ale także naraża pacjentów naszego Szpitala na straty zdrowotne i moralne. Pacjent, zgłaszając się do akredytowanej placówki ochrony zdrowia jaką jest ZOZ w Końskich, liczy na wysoki standard nie tylko udzielanych mu świadczeń medycznych, ale także świadczeń dodatkowych, jakimi są miedzy innymi usługi żywienia pacjentów. Podanie spleśniałego chleba świadczy o tym, iż pracownicy Vendi Servis sp. z o.o. nie wykonują swoich obowiązków w sposób prawidłowy. Dyrekcja ZOZ w Końskich zobowiązuje się wzmóc nadzór nad jakością posiłków wydawanych pacjentom Szpitala przez pracowników firmy.

 

Podkreślamy, że personel Szpitala zareagował natychmiast w sposób właściwy. Chleb został wymieniony, sprawdzono jego datę przydatności do spożycia, która była prawidłowa. Niemniej jednak uznajemy za karygodne nie sprawdzenie przez personel firmy Verdi Serwis sp. z o.o. jakości wydawanej porcji.

 

Dyrekcja ZOZ w Końskich wyraża ubolewanie, że taka sytuacja miała miejsce
w Szpitalu i zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych działań, mających na celu zapobieżenie w przyszłości takim incydentom.

 

Wojciech Przybylski
Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Końskich

REKLAMA
REKLAMA