REKLAMA

Debatowali o skrzyżowaniu kauflandzkim. Będą zmiany?

Po serii kolejnych kolizji na skrzyżowaniu ulic Mostowej, Lipowej, Armii Krajowej i Wojska Polskiego w Końskich specjalną naradę w sprawie zwołał starosta konecki. Z przekazanego komunikatu wynika, że pod Kauflandem szykują się zmiany, ale póki co ostatecznie nie zdecydowano o ich kształcie. 

REKLAMA

Spotkanie odbyło się inicjatywy starosty Grzegorza Pieca. Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego kom. Marcin Wąsik i asp. szt. Andrzej Młodawski przedstawili analizę sytuacji wskazując na fakt, że dotychczasowe oznakowanie jest prawidłowe, a natężenie ruchu w tym miejscu nie jest na tyle duże by znacząco wpływać na bezpieczeństwo.

REKLAMA

Swoje opinie wyrazili również wicestarosta Wiesław Skowron, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Stanisław Mościński i Izabela Arwaj zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji.

Jak czytamy w komunikacie zamieszczonym na powiatowych stronach starosta Grzegorz Piec zdecydował o przygotowaniu opcjonalnych rozwiązań, które pomogą zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu. Ostateczna decyzja dotycząca wyboru optymalnego wariantu zostanie podjęta w najbliższym czasie.

REKLAMA

10 thoughts on “Debatowali o skrzyżowaniu kauflandzkim. Będą zmiany?

  1. xyz pisze:

    Skoro oznakowanie jest prawidłowe. natężenie ruchu w tym miejscu nie jest na tyle duże by znacząco wpływać na bezpieczeństwo to dlaczego w tym miejscu dochodzi do tak częstych kolizji ?

  2. Tomasz pisze:

    to bardzo proste
    jeden kierowca nie respektuje znaku ustąp i uderza w drugiego (lub odwrotnie – zależy z której jadą)
    i jest kolizja

    przyczyną są właśnie kierowcy

    rozwiązanie
    wstawić ograniczenie prędkości do 30-40km na odcinku od Lipowej, AK i WP i postawić partol z suszarką (regularnie)
    na AK i WP to można by te ograniczenia postawić od ronda Gosiewskiego,
    a na WP od ronda koło Media

    Tam jest targ, szkoła, osiedle itp myślę że nikomu ograniczenie prędkości tam nie zachodzi.

    A ci co znaków nie znają i nie rozumieją zawsze będą – jest to znikomy procent tych którzy tamtędy jeżdżą i to nie dla mniejszości powinniśmy dostosowywać skrzyżowania.

    • kon ws pisze:

      do TOMASZ
      1, W 90% przypadków do wypadków dochodzi z powodu nierespektowania przepisów drogowych.
      2.Ograniczenia prędkości nic nie dają, ponieważ ok. 80% kierowców ich nie respektuje -gdy nie widzą zagrożenia mandatem.
      3.Przyzwyczajenia kierowców są takie, a nie inne i jeśli widzą coś wyglądającego jak rondo to tak na nim się zachowują.
      4.Widoczność wjeżdżających na w/w skrzyżowanie od strony WP jest bardzo ograniczona z powodu kąta przecinania się jezdni.
      5. Z tego co pamiętam to z założenia miało być rondo – pierwsze w Końskich- utworzone w celu możliwości przeprowadzania egzaminy na prawo jazdy (potem zmieniły się przepisy i tylko ośrodki wojewódzkie mogą to robić).
      P.S. Co prawda mając prawo jazdy powinno znać się przepisy ruchu drogowego, ale ochrońmy niewinnych kierowców, którzy są uczestnikami tych kolizji.

      • Tomasz pisze:

        1, W 90% przypadków do wypadków dochodzi z powodu nierespektowania przepisów drogowych.

        dokładnie o tym piszę

        2.Ograniczenia prędkości nic nie dają, ponieważ ok. 80% kierowców ich nie respektuje -gdy nie widzą zagrożenia mandatem.

        wstawić ograniczenia i postawić patrole z radarem (karać za przekroczenie może kilku straci prawko), a stłuczki przy 40 km/h będą bez ofiar

        3.Przyzwyczajenia kierowców są takie, a nie inne i jeśli widzą coś wyglądającego jak rondo to tak na nim się zachowują.

        to trzeba się odzwyczaić

        4.Widoczność wjeżdżających na w/w skrzyżowanie od strony WP jest bardzo ograniczona z powodu kąta przecinania się jezdni.

        bzdura – masz wyjechać jak będziesz miał widoczność – nie masz to zdejmij kapelusz

        5. Z tego co pamiętam to z założenia miało być rondo – pierwsze w Końskich- utworzone w celu możliwości przeprowadzania egzaminy na prawo jazdy (potem zmieniły się przepisy i tylko ośrodki wojewódzkie mogą to robić).

        i co z tego to już historia

        P.S. Co prawda mając prawo jazdy powinno znać się przepisy ruchu drogowego, ale ochrońmy niewinnych kierowców, którzy są uczestnikami tych kolizji.

        dokładnie 40 km/h i partole policji a nie światła, budowa ronda – zacznijmy korzystać z tego co mamy a nie wydawać kasę na fanaberie

        OBWODNIACA!!!!!!!!! Kiedy OBWODNIACA??????

  3. losiu pisze:

    Oczywiście że winni są kierowcy to jakby jest oczywiste !!!Ale są czasem takie skrzyżowania że trzeba im pomóc i tyle …Żadne ograniczenie prędkości nic tu nie zmieni !!!Jedyna rzecz to światła wymusza odpowiedni ruch i najtańszym kosztem ale spowodują korki zwłaszcza dla wyjeżdżających z kauflanda i tu się kłania że trzeba zrobić drugi wyjazd z tego parkingu najlepiej w okolicach mostu ale to koszty i kto to zrobi:)

  4. Konecczanka pisze:

    Żądamy konsultacji społecznych odnośnie „ronda kauflandzkiego”!
    Pisałam już to zdanie. Jak widać, nie wszyscy rozumieją.
    Debatować o naszym życiu i zdrowiu to sobie Państwo możecie. My żądamy naszego głosu w tej sprawie. Wasze rozwiązania typu znaki drogowe pozostawiam bez komentarza. Jak większość.

  5. […] w Końskich wywołała reakcję nie tylko zarządcy drogi, którym jest powiat konecki (o tym TUTAJ), ale także gminy Końskie. Burmistrz Obratański apeluje o szybką budowę ronda w tym miejscu i […]

  6. Obywatel pisze:

    Jaka budowa ronda przecież wystarczy zmienić oznakowanie i postawić znak C-12 czyli ruch okrężny nic nie trzeba przebudowywać. O i cała filozofia. A tu debata, konsultacje społeczne i inne dyrdymały. Tylko teraz wyobraźcie sobie kierowców którzy jeżdżą na pamięć nie patrząc na znaki to będzie kilka stłuczek dziennie zabraknie patroli drogówki aby tam przyjeżdżać. Uważacie, że rondo coś zmieni szczerze wątpię osobiście byłem świadkiem jak na jednym z rond w Końskich „niedzielny kierowca” pojechał jak w Anglii czyli pod prąd w lewo i żadne rondo ani żadne znaki nie pomogły.

  7. losiu pisze:

    Obywatel niestety nie ma racji nie wystarczy tylko zmienić znaki tam wogole nie jest dostosowane pod ruch okrężny zobacz sobie wykończenia wyjazdów i wjazdów to musi być zaokrąglone do ruchu okrężnego nie wystarczy sama okrągła wyspa niestety .tylko światła to nie kosztuje żadnej przebudowy i tylko wtedy wymusza start stop według mnie …

  8. Obywatel pisze:

    Słowo „rondo” nie występuje w prawie o ruchu drogowym, nie występuje w przepisach obowiązujących kierowców, kandydatów na kierowców i innych uczestników ruchu. Zatem nie ma przepisów regulujących zasady jazdy po rondach, nie było i pewnie nie będzie.
    Słowo „rondo” występuje w przepisach o drogach publicznych. Są to przepisy obowiązujące władze budujące drogi publiczne oraz podmioty fizycznie wykonujące takie zlecenia (firmy budowlano-drogowe). Czyli mamy przepisy podobne do regulujących budownictwo mieszkaniowe: warunki przestrzenne budowy drogi, parametry techniczne budowanej drogi, etc.
    Poniżej cytat z rozporządzenia regulującego warunki techniczne dróg publicznych:
    § 55. Rodzaje skrzyżowań
    1. Ze względu na wymagania techniczne i użytkowe skrzyżowania dzieli się na:
    – zwykłe – niezawierające na żadnym wlocie wyspy dzielącej kierunki ruchu lub środkowego pasa dzielącego;
    – skanalizowane – zawierające co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący;
    – typu rondo – zawierające wyspę środkową, wokół której odbywa się ruch okrężny pojazdów; w przypadkach określonych w § 75 ust. 3 wyspa może być przejezdna.

    § 75. Zasady projektowania rond
    1. Rondo należy projektować w taki sposób, aby zapewnić odgięcie torów ruchu pojazdów, wymuszające zmniejszenie prędkości. Typ i wymiary ronda, w zależności od klasy drogi, ustala się zgodnie z tabelą:
    2. Dopuszcza się stosowanie rond małych, średnich i dużych o kształcie zewnętrznej krawędzi i wyspy środkowej innych niż kołowy.
    3. Wyspa środkowa ronda typu mini może być przejezdna lub częściowo przejezdna dla wszystkich pojazdów. Na rondach małych, średnich i dużych dopuszcza się zastosowanie takich rozwiązań projektowych, które umożliwią przejazd po wyspie środkowej wyłącznie pojazdom nienormatywnym.”
    Czy w podanych powyżej przepisach jest cokolwiek napisane o zasadach poruszania się po rondach: pierwszeństwie, sygnalizowaniu, etc.? Nie…
    Czy jest użyty zwrot „skrzyżowanie o ruchu okrężnym” wobec ronda Nie…
    Rondo” to tylko popularna nazwa, nie ma jej w prawie. Są za to skrzyżowania o ruchu okrężnym oraz wyspy.
    Takie skrzyżowanie może być ogromne.
    Skręcając na nim w prawo, nie musisz kręcić pełnego koła wokół wyspy.
    Kierunek jazdy to coś zupełnie innego niż kierunek ruchu.
    Wjeżdżając na skrzyżowanie o ruchu okrężnym z zamiarem zmiany kierunku jazdy, użycie kierunkowskazów jest konieczne.
    Zjeżdżając ze skrzyżowania o ruchu okrężnym, użycie kierunkowskazów warunkuje architektura danego skrzyżowania. Jeżeli jest ono „okrągłe” z linią krawędziową przerywaną – trzeba użyć prawego kierunkowskazu.
    Proszę sobie zobaczyć skrzyżowanie ulicy Południowej z ulicą Partyzantów obowiązuje tam ruch okrężny i znajduje się znak C-12 jeśli nie popatrzy się na znak to się kierowca nie zorientuje, że to „rondo”.

Dodaj komentarz